c_300_250_16777215_10_images_78020.jpg

 

ترکمن سسی -آنا محمد بیات داشلی برون از فعالان رسانه ای گنبدی، با نگارش یادداشتی با عنوان " ادرمن به تاریخ پیوست " از مدیر و موسس فقید گروه تلگرامی ادرمن یاد کرده است.

 

این فعال رسانه ای گنبدی در یادداشت خود نوشته است:

وقتی جنگی صورت می گیرد یا قهر طبیعت بروز می کند و اینک که غول کرونا جولان می دهد، دولتمردان انسان های فرهیخته ، باتجربه و نویسندگان را با مراقبت های ویژه به نوعی حفظ نمایند. متاسفانه انسان هایی به کام مرگ می روند که حفظ آنان کار سختی نیست.

وقتی فرهیخته ترکمن احمد آخوندوف در جنگ جهانی دوم در محاصره لنینگراد توسط قوای متحدین شهید میشود، مسئول اعزام نیرو به جبهه جنگ مورد بازخواست استالین قرار میگیرد، که چرا نویسنده جوان و مستعد به جبهه جنگ اعزام میشود.

هم اکنون که در جبهه ای علیه کرونا در حال جنگ هستیم، حداقل برای حفظ انسان های فرهیخته تدبیری ویژه تدارک دیده شود. هنوز هم دیر نشده اگر فرهیختگان ملتی در اقلیت محض باشند به حال آن ملت گریست.

خبرنگار پیشکسوت، مرحوم زنده یاد ماشاد بردی کاظمی، حداقل نیم قرن بدون ادعا در فرهنگ عمومی و اطلاع رسانی و ترویج آموزش زبان های مهم جهان فعالیت خاص داشت. کاظمی قبل و بعد از انقلاب در مطبوعات و اخیراً در فضای مجازی گام های موثری برداشت.

وی دائما جوانان را به نوشتن و فراگرفتن حداقل چند زبان مهم توصیه می کرد. ماشاد دادا در عرصه صنعت توریسم حرفی برای گفتن داشت. قبل از انقلاب در رشد صنعت یاد شده در ترکمن صحرا فعالیت خاص داشت و به جوانان در شرایط عادی زبان انگلیسی در حد مکالمه تدریس میکرد. البته طی چندین سال، قبل و اوایل اتقلاب، با تدریس خصوصی زبان انگلیسی به حداقل دریافتی قانع بود.       

مرحوم کاظمی برای رشد و توسعه متوازن شهر برنامه های ویژه ترسیم کرده بود و برای شورای شهر و شهرداری مشاوری فعال و بی ادعا بود. او برای اتحاد و همدلی، یاشولی های ترکمن را به عنوان تنها مرجع اجتماعی برای دفاع حقوق اقلیت های قومی و مذهبی تائید میکرد.

علاوه بر کهولت سن و داشتن بیماری آسم از فعالیتهای رسانه ای خصوصا در #ادرمن باز نماند و آدم بسیار جدی و گاها شوخ طب بود. هرچند فاصله سنی من با ایشان بیش از یک دهه میباشد، وقتی وی را "مستر مک" خطاب می کردم اعتراض نمی کرد.

در نبود پیشکسوتانی چون مشهد کاظمی باید گریست ... گریه کن ای سر زمین من. ادرمن به تاریخ پیوست و دیگر بین ما نیست.

یاتان یرئنگ یاغتی جاینگ جنت بولسین

 گنبدقابوس
آنه محمد بیات داشلی برون
دوزدهم مرداد ماه 1400

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر