c_300_250_16777215_10_images_95081.jpg


ترکمن سسی : مهران دالوندی - نخبه به کسی که درک و فهم ،دانایی و توانایی بیشتری داشته و از سلول های خاکستری مغزش به صورت بهینه استفاده می کند، می گویند.

نخبه به انگلیسی Elite شده و آن ها از جامعه خود جلوتر بوده و قادر به حل بسیاری از مسائل و مشکلات هستند. او دانش خود را درجهت بهترکردن سبک زندگی یا لایف استایل (Lifestyle) خویش و دیگران بکار می گیرد.

خیلی از مردم آن ها را نفهمیده و بسیاری از کارهای آن ها برای کثیری رمزآلود ،رازآلود و شاید هم خنده دار و مسخره است. برخی از این افراد هنرمند یا فرهیخته پس از مرگشان بازشناسی می شوند و با بازتعریف شخصیت آن ها توسط دیگران ، فهمیده و درک می شوند .


آن ها چیز زیادی نمی خواهند . احترام به رفتار آن ها،درک خاص بودن آن ها و...چیز زیادی نیست . ارزشگذاری به آثار و کار های آن ها ،تامین اجتماعی و مادی در زمان زندگی ،رفاه خانوادگی و.. نیز چیز زیادی نیست .

افراد فکور و نخبه ویژگی های خاص خود را دارند و طبیعتا جای کسی را تنگ نکرده اند. آن ها به تولید دانش و ثروت ملی افزوده و بسیار مفید به فایده هستند.

نخبگان اگر توسط دولت ها نیز تقدیر و تبجیل نگردند ، قطعاً جلای وطن کرده و به جایی می روند که آنها را بفهمند و از آن ها قدر شناسی شود. فرار مغز ها یا Brain Drain برای کشور مبدأ فقط زیان بوده چون هزینه زیادی صرف پرورش وی شده و برای کشور مقصد سود خالص می باشد چونکه بدون هزینه های قبلی او را بدست آورده است.


اگر وضعیت کشور به سمتی برود که نخبگان احساس تنهایی و درک نشدن نکنند و اصطلاحاً به بازی گرفته شوند ، قطعاً بسیاری از معضلات و مشکلات کشور نیز توسط همین افراد فکور و فخیم قابل حل می باشد.

بله نخبگان تن های( افراد) تنها هستند که بایستی از تنهایی در آمده و احساس تعلق کنند و با ارزشگذاری به افکار،آثار و اختراعاتشان و مورد احترام قرار گرفتن شان البته به صورت واقعی توسط آحاد مردم و حاکمیت ، تولید دانش و ثروت برای کشور خودشان کنند . خدا را چه دیدید شاید هم در صورت بهبود شرایط و در آینده دور مهاجرت معکوس نخبگان اتفاق افتاد چراکه آن ها از خیلی از مدعیان دروغین ، میهن دوست و وطن پرست تر هستند.


✍🏻مهران دالوندی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر