c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-06-03_16-30-09.jpg

 

ترکمن سسی - درگذشت عالیه شیری قابوس ستاره فقید باشگاه والیبال بانوان سریک گنبدکاووس در این هفته جامعه ورزشی گلستان بویژه ترکمن صحرا را متاثر کرد.

 

مرحومه عالیه شیری قابوی ۴سال والیبال بازی کرده و از ابتدا در کانون والیبال عفیفه نزد مربی خانم عفیفه شروع به آموزش و یادگیری والیبال کرده و از این کانون به تیم نوجوانان استانی و تیم والیبال سریک گنبدکاووس که خانم عفیفه سرمربی آن است راه یافته است. به قول مربیش امسال باید تو مسابقات کشوری دیده میشد تا به اردوی تیم ملی دعوت بشود اما مشیت الهی چنین مقدر کرده بود که زود از میان ما رفت.

یوسف نورتقانی فعال فرهنگی اجتماعی گنبدی به یاد آن ستاره فقید یاد داشتی نوشته است که در زیر می خوانید:
 درگذشت ناگهانی و دردناک عالیه شیری قابوس  ستاره ی نوجوان و بازیکن آینده دار باشگاه والیبال بانوان سریک گنبد، یکی از غمبارترین اخباری است که در محافل ورزشی و در بین دوستداران ورزش چون برق و باد اطلاع رسانی و تیتر اول کانالهای خبری و فضای مجازی گردید.

شادروان عالیه شیری قابوس که ازدور افتاده ترین نقطه نوار مرزی تورکمن صحرا بوده و اصالتا از روستای کلیجه یکی از روستاهای بخش داشلی برون میباشد یکی از آینده دارترین بازیکنان والیبال استان گلستان و حتی کشور بشمار میرفت و درخشش فوق العاده اش بهمراه سایر همبازیان خوبش در تیم والیبال سریک تیم تحت مالکیت پرافتخارترین بازیکن تیم ملی کشورمان سردارآزمون، موجب قهرمانی این تیم در سطح اول کشور گردیده و رشد و سطح بالای بازیهایش روز به روز چشمها را خیره و تحسین همگان را برانگیخته بود.

بنابه اقرار و اذعان مربیان و همبازیان و مالک  و سرپرست تیم، انتظار دعوت شدنش به اردوی تیم ملی و حتی با توجه به  حضور سردار آزمون مالک باشگاه سریک در فوتبال سطح اول دنیا و باشگاه بایرلورکوزن کشور آلمان، ترانسفر و لژیونر شدن این بازیکن توانمند دوراز انتظار نبوده است.

فقدان عالیه شیری قابوس که در خانواده ای ورزش دوست رشد و تحت حمایت پدر و مادر و عموهایش قرار داشت موجب تأثر و ناراحتی قشر عظیمی از ورزشکاران شهرستان گنبد و استان گلستان گردیده است. حضور اکثر نامداران جامعه ورزشی و دوستداران والیبال از جای جای تورکمن صحرا و استان گلستان در مراسم ختم او ، نشان از محبوبیت و سطح عملکرد و بازیهایش در این سن وسال میباشد.

افتادگی و حُجب وحیا و نیز سختکوشی او زبانزد خاص و عام بوده و بگفته ی عموی بزرگوارش حاجی قربان شیری قابوس که او نیز فردی ورزشدوست و یکی از مشوقان سرسخت عالیه بودند که میفرمایند:
عالیه کوه و دریایی از استعداد و در عین حال بسیار متواضع و شنونده ی خوبی بود و یقیین داشتیم که آینده ای بسیار روشن در انتظار اوست، اما دست تقدیر سرنوشتش را طوری دیگر نوشته و تمام امید و آرزوهایمان را ناکام گذاشت.اما خدا را شاکریم که با سن و سال اندکش توانسته بود در دل مردم جا پیدا کرده و موجب افتخارمان بوده است.

بدون شک حضور چهره های گوناگون از اقشار مختلف مردم در تشییع جنازه و در چادر عزا  و مجلس ختم او که از طیف های مختلف سنی و شغلی و اجتماعی بودند چشم ها را خیره کرده است. حضور حاج خلیل آزمون رئیس هیئت والیبال شهرستان گنبد، طاهر آزمون از مربیان سرشناس گنبد و جمع کثیری از بازیکنان باشگاهها و آموزشگاه های مختلف گنبد در نخستین ساعات خبر درگذشت این بازیکن و در روز دوم نیز حضور سردار آزمون بازیکن بلندآوازه ی گنبدی و تیم ملی و مالک باشگاه والیبال بانوان سریک، با چهره ای اندوهناک و غمزده، حال و دل همه ی حاضرین در مجلس را منقلب و چشم ها را اشکبار نمود. سردار ازفرط غصه یارای صحبت کردن نداشت و فقط آه بود و افسوسش....

در خاتمه از طرف خانواده این عزیز ازدست رفته و سایر بستگانش از حضور و دلداری تک تک همه ی عزیزان و دوستان، نهایت سپاسگزاری شان را اعلام و ضمن آرزوی سلامتی، از اینکه بخاطر تألم روحی و حضور گسترده تان فرصت تشکر و قدردانی از تک تک شما عزیزان و دلجویان معزز فراهم نگردیده است تقاضای بخشش و عفو میگردد.

یوسف نورتقانی فعال اجتماعی و فرهنگی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر