c_300_250_16777215_10_images_96031.jpg


ترکمن سسی : مهران دالوندی - بارها دیده شده است که در جلسه ی اداری شما پیشنهادی را عنوان نموده و جمع از پذیرش آن اکراه داشته یا اصلا آن را رد کرده است. در پایان همان جلسه ریاست اداره آن را به نوعی دیگر بیان کرده و همه کف و سوت زده و به شدت آن را مورد پذیرش قرار می دهند.


البته عده ای برای پاچه خواری ،عده ای برای سرپوش بر ناتوانی فکری خویش و یا چرت زنی و عده ای دیگر نیز برای اینکه احتمال اجرای آن طرح یا پیشنهاد مطرح از سمت ریاست بیشتر است ،آن را تایید کرده و کلی از آن تعریف و تمجید می کنند.آن ها بدنبال محاسن آن گشته یا حتی حسن تراشی کرده و بیشتر برای خوشایند ریاست، آن ها را بازگو می کنند.در حالیکه اگر شما مطرح می کردید بیشتر بدنبال معایب طرح و حتی عیب تراشی بوده ،چون چیزی از شما به آن ها نمی ماسید.

یا مطلبی را شما عنوان نموده که کسی به آن توجه نمی کند ولی همان مطلب را اگر شخصی با نام خارجی مثلا مایکل براون( این نام و نام خانوادگی خیالی است ) بیان کند همه به آن استناد کرده ،حتی اگر این شخص یک انسان بی سواد باشد و فقط تجربیات خویش را نوشته باشد.این مصداق همان «مرغ همسایه غاز است»،می باشد.

برای مثال اگر شما نظریه خود را یک بار با نام و نام خانوادگی یک فرد خارجی ارایه کنید،ضریب پذیرش و تایید آن را متوجه می شوید.حیرت آور است که مردم به سخنان شما وقعی نمی نهند ولی همان سخنان شاید کمی ضعیف تر را از آنان به راحتی قبول می کنند.


آن ها چون از بک گراند { پیش زمینه } شما آگاه بوده و نزدیک آن ها زندگی می کنید خود را با شما مساوی فرض کرده و چون غالباً اهل تفکر انتقادی یا عالی نیستند،شما را هم اینگونه نمی پندارند.بقول معروف کافر همه را به کیش خویش پندارد.

بنابراین جملات ،سخنان ،نظریات عالی منوط به شخص خاص ،پست یا ملیت های دیگر نیست .هر شخصی در صورت پختگی و تکامل می تواند جملات بزرگ ،تاثیر گذار ،عمیق و...را بیان کند.


راستی دوست عزیز  بدون تعارف و رُک و راست اگر مطالب بالا از کتاب «پختگی مفاهیم» اثر رابرت مک کویین باشد برای شما قابل پذیرش تر است یا نوشته های من؟؟

✍️مهران دالوندی

 

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر