c_300_250_16777215_10_images_1862673.jpg

 

ترکمن سسی – عبدالغفور آخوند رومی – تماشای برنامه‌های نامتناسب با گروه‌های سنی کودکان و نوجوانان ، بدون تردید اثرات منفی بر رفتار، افکار و احساسات آنان خواهد داشت.


 میزان اثرگذاری برنامه‌های ماهواره‌ای بر افکار و احساسات کودکان و نوجوانان بستگی زیادی به محتوی برنامه‌های پخش شده، مدت زمان تماشای برنامه‌ها از سوی کودکان و میزان کنترل و مدیریتی والدین بر رفتارهای فرزندان دارد.
 بدون شک تماشای برنامه‌های نامتناسب با گروه‌های سنی کودکان و نوجوانان ، اثرات منفی بر رفتار، افکار و احساسات آنان خواهد داشت. در واقع، تماشای هر نوع برنامه نامتناسبی می‌تواند چنین اثراتی بر آنها داشته باشد و فقدان کنترل والدین بر محتوای و مدت زمان تماشای برنامه‌ها در این زمینه نقش بسیار مهمی دارد.


بلوغ زودرس نوجوانان با دیدن برنامه های ماهواره ای
اگر باور داشته باشیم که ذهن کودکانمان با چه سرعت و دقتی از عناصر موجود در محیط زندگی­شان رنگ می­‌گیرند، ممکن است به گونه­‌ای دیگر به این موجودات لطیف و آنچه که به عنوان وسائل سرگرمی آنها معرفی شده­‌اند، نگاه کنیم.
نمی‌توان تصور کرد فرزندی در یک خانواده به دنیا بیاید و پدر و مادر وی همه‌ تلاش‌های خود را برای موفقیت او به کار نگیرند. گاهی این تلاش ‌ها به شکلی است که همه‌ی فعالیت­‌های والدین در سایه‌ی رشد و پیشرفت فرزندشان قرار می ‌گیرد، آن هم در دنیای پرهیاهوی فعلی که همراه با پیشرفت تکنولوژی کار را برای تربیت نسل آینده و کودکان دشوارتر کرده است.
هم‌اکنون وجود ماهواره ها در خانواده ‌ها معضلی شده، به هر کجا که بروی پیدا می ‌شود و این مسأله تربیت فرزندان را با مشکل روبرو ساخته است.
گشتی در کانال های ماهواره ‌ای جدا از برنامه های مستهجن آن نشان می ‌دهد که برنامه های ویژه‌ی کودکان در این شبکه های ماهواره ای روزبه روز در حال افزایش است و حتی برخی برنامه های بزرگسالان بطور عمد بصورت انیمیشن و فانتزی ساخته می ‌شود تا کودکان را نیز همراه خود کنند.
جالب این است که برنامه ‌های ویژه‌ی کودکان به مراتب بسیار حرفه ‌ای تر ساخته شده و دوبله ها، حرف‌هایی هم دارند، برنامه هایی که میلیاردها دلار صرف ساخته شدن آنها شده و حتی کانال‌هایی با فرکانس های بسیار قوی هم برای آنها در نظر گرفته می شود.


آسیب پذیری نوجوانان از محتوای ماهواره ای
نوجوانی سنی است که فرد دوران بلوغ جنسی خود را نیز تجربه می‌کند و برنامه شبکه‌های ماهواره‌ای با اشاعه فرهنگ و رفتارهای جنسی که در جوامع غربی به شکلی متفاوت ابراز می‌شوند، باعث می‌گردد نوجوانان رفتارها و الگوهای فکری و رفتاری متعارضی پیدا کنند. چنین محتوایی که متاسفانه و اغلب بدون نظارت و مدیریت والدین نیز صورت می‌گیرد، باعث الگوبرداری غلط در فرد شده و ممکن است موجب شکل‌گیری انحرافات رفتاری و عاطفی شود. بنابراین آسیب‌های عاطفی و اجتماعی را در این گروه سنی افزایش خواهد داد.
عبدالغفور آخوند رومی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر