c_300_250_16777215_10_images_11866.jpg

 

 

ترکمن سسی - وحید حاج سعیدی - افزایش بی مزه، بی رویه و کمر شکن اجاره مغازه به ویژه در شهرهای کوچک کسبه بازار را با چالش های اساسی مواجه ساخته و توازن اقتصادی بازار در حال از بین رفتن و فروپاشی است.

 

این روزها در اکثر شهرهای کشور شاهد تعطیلی برخی مغازه ها و نقل مکان تعدادی دیگر از کسبه به خیابان های خلوت تر و یا مغازه های کوچکتر به دلیل عدم توانایی در تامین اجاره بهای گراف درخواست شده از مالکان هستیم.
البته این همه ماجرا نیست و دود افزایش اجاره بها تنها به چشم مغازه داران نخواهد رفت و قطعاً مغازه داری که با افزایش غیر منطقی اجاره بها مواجه شده است، برای تامین معاش و جبران کسری ناشی از فشار تحمیلی به ناچار باید از طریق افزایش قیمت کالا و خدمات به جبران مافات بپردازد
فلذا اگر چند صباح دیگر با افزایش موارد گران فروشی و کم فروشی و موارد مشابه مواجه شدیم جای تعجب نیست.
بماند که در این بین مغازه هایی نظیر نانوایی ها که درآمد ثابت و مشخص دارند حتی از افزایش قیمت کالاها و خدمات نیز محروم هستند و تنها باید سهم بیشتری از درآمدشان را به صاحبان مغازه ها پرداخت کنند یا مغازه ای کوچکتر در جایی دورتر اجاره کنند.
بی تردید اعمال سیاست های مقطعی و موقتی و استناد به مفاد و موارد حقوقی در خصوص معامله و سرقلی و اجاره بها و ... که برخی از آنها دارای قدمتی چند ده ساله است و بروز رسانی نشده اند، چاره کار نیست و باید ضمن پیگیری جدی استفاده از  ابزارهای قانونی نظیر مالیات و عوارض بر ملک و عایدی، قوانین جدیدی نیز وضع کرد.
اگر بپذیریم که ایجاد یا توضیع قانون جدید برای رفاه بشر و پیشگیری از هرج و مرج و خسران و تضییع بیت المال و ... است، امروز وضع قوانین جدید در حوزه اجاره بها از نان شب واجب تر است و می طلبد مسئولان به صورت جدی و غیر کلیشه ای به این حوزه ورود کنند.  شاید فردا دیر باشد...

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر