c_300_250_16777215_10_images_21723.jpg

 

ترکمن سسی - فرحان اسماعیلی - عید قربان، نماد ایثار و فرصتی برای تقویت وحدت در یک جامعۀ متنوع می‌باشد.


 در کشوری که گروه‌های متنوع نژادی و مذهبی را در دل خود جای داده است، پیام عید قربان دارای اهمیت بسیار است و می‌‎تواند چراغی به‌سوی تقویت وحدت، همدلی و تفاهم باشد و ارزش‌های مشترکی همچون شفقت، فداکاری و خدمت به دیگران را برجسته ‌کند که تمامی جوامع اسلامی آن را گرامی می‌دارند.
 این پیام می‌تواند ابزار قدرتمندی برای متحد کردن مردم در میان تفاوت‌های مذهبی، فرهنگی و ایدئولوژیک باشد و انسانیت مشترکی را که آن‌ها را به‌هم پیوند می‌دهد، یادآوری کند. عید قربان موجب ترویج فرهنگ تفاهم و پذیرش با افزایش همدلی و پر کردن شکاف بین جوامع مختلف می‌شود.
همچنین جشن مشترک و حس تعلق ساطع شده از این عید مبارک، نیروی قدرتمندی برای استحکام پیوندهای جامعه است زیرا یادآور ارزش‌ها، میراث و آرزوهای مشترک می‌باشد. در جهانی که شاهد سقوط بی‌مهار اخلاقی است و معنویت انسان در معرض تهدیدی جدی قرار دارد، وحدت مسلمانان علیه دنیای سکولار یکی از مهم‌ترین وظایف هر مسلمانی است و جشن عید قربان به‌عنوان جشن جدایی از تعلقات مادی دنیا، نمودی کامل از این امر است.  
مقام معظم رهبری نیز در پیام خود به حجاج بیت الله الحرام خاطر نشان کردند: "وحدت بدین معنی است که نقشۀ طراحی شدۀ دشمن نتواند فرقه‌های اسلامی یا ملت‌ها و نژادها و زبان‌ها و فرهنگ‌های متنوع جهان اسلام را دربرابر یکدیگر قرار دهد."

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر