c_300_250_16777215_10_images_21849.jpg

 


ترکمن سسی – وحید حاج سعیدی روزنامه نگار گلستانی نوشت: کسانی که دستکم در سال یکی دو بار این گوشی لامصب را کنار می گذارند و چهار صفحه کتاب می خوانند نیک می دانند که مدیریت در دنیا یک علم است و هیچ ربطی به داشتن والدین خوب و پدر زن بهتر و فک و فامیل برتر ندارد!


اما چه کنیم که مدیریت در مملکت ما فری استایل یا به قولی همان باری به هر جهت است. در واقع این خزعبلات که نمی دانم مدیریت عبارت است از فرایند به‌کارگیری کارآمد و اثربخش منابع مادی و انسانی و اصولی چون برنامه‌ریزی، سازماندهی، بسیج منابع و امکانات، هدایت و کنترل و نظارت بر اساس هدف‌های از پیش تعیین شده در مدیریت نقشی اساسی دارند و ... در مملکت ما اندازه همان سبزی خوردن جناب حداد عادل هم ارزش ندارند و برای مدیر شدن تنها کافی است سیم تان وصل شود یا به قول حضرت مولانا سوراخ دعا را پیدا کنید!
 تازه این یک سر داستان است و وقتی کار به موضوعاتی مثل گردشگری می رسد دیگر نور علی نور است و فقط کافی است موقع ارائه آمار، پیاز لوشان را با روغن کرمانشاهی تف بدهید و پیاز داغ آمار را حسابی بالا ببرید. سایر موارد خود به خود حل می شود. فی المثل در ولایت ما مدیران حمل و نقل ریلی استان اعتقادی به نصب راهبند در محل تقاطع جاده و ریل ندارند و راننده ای که اولین بار به استان ما سفر می کند باید حواسش را جمع کند که قطار ماشین و سرنشینانش را مچاله اش نکند.  تازه شانس آوردیم که واگن های مملکت را «ایران خودرو و سایپا» تولید نمی کنند!
رئیس جمهور مملکت گفته توسعه گردشگری در استان به ویژه آشوراده باید با جدیت پیگیری شود ولی تعدادی مدیران استانی مانع می شوند تا جایی که استاندار گلستان تهدید به افشای نام مدیرانی کرده که سنگ اندازی و کارشکنی می کنند!
ما نفهمیدیم اگر این بزرگواران سنگ انداز هستند پس چرا هنوز مدیریت می کنند و اگر مدیر هستند پس چرا سنگ اندازی می کنند؟! ماهیانه حق سنگ اندازی دریافت می کنند؟! چوب پیدا نمی کنند لای چرخ توسعه استان بگذارند که سنگ پرت می کنند؟! یا اینکه چوب لای چرخ جواب نمی دهد که سنگ اندازی می کنند؟! خلاصه ماجرا خیلی پیچیده است. حقیقت امر این دست سیستم مدیریتی ما را یاد طرح «مدام» در آموزش و پرورش انداخت.
حقیقت امر ما در مدارس طرحی داریم به نام «مدام» که در این طرح مدارس یک روز در سال بدون مدیر و معلم اداره می شوند و بچه ها خودشان کلاس و مدرسه را مدیریت و کنترل می کنند. در ضمن از آنجا که بچه ها زبان یکدیگر را بهتر می فهمند و از سیر و پیاز کلاس و گپ ها و باگ های مدرسه آگاهی کامل دارند، خللی در امور مدرسه پیش نمی آید و آن روز همه راضی هستند.
پیشنهاد می شود در طول سال دستکم ایام نوروز مدیران ولایت ما هم به تعطیلات بروند و اجازه بدهند این دو هفته ای مردم خودشان مدیریت گردشگران ولایت شان را بر عهده بگیرند! اینطوری شاید شورای روستا موقع تردد قطار یک حفاظی، پیت حلبی چیزی جلوی ریل بگذارند تا هموطنان ما زیر قطار له نشوند! خدا را چه دیدید شاید لایروبی خلیج گرگان و احیای آشوراده تنها جزیره دریای خزر و بازگشت سکنه به این جزیره هم در همین دو هفته نوروز آغاز شود! تا نظر شما چه باشد؟!





نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر