c_300_250_16777215_10_images_21883.jpg

 


ترکمن سسی - فرحان اسماعیلی - میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی مصوب 16 دسامبر 1966، یکی از مهم‌ترین عهدنامه‌های سازمان ملل متحد و بر پایۀ اعلامیۀ جهانی حقوق بشر می‌باشد.


 بند اول مادۀ 2 این میثاق بیان دارد که: "دولت‌های طرف این میثاق متعهد می‌شوند که حقوق شناخته شده در این میثاق را دربارۀ کلیه افراد مقیم در قلمرو تابع حاکمیتشان بدون هیچگونه تمایزی از قبیل نژاد، رنگ، جنس، زبان، مذهب، عقیدۀ سیاسی یا عقیده دیگر، اصل و منشأ ملی یا اجتماعی، ثروت، نسب یا سایر وضعیتها محترم شمرده و تضمین کنند."
دولت سوئد در اقدامی کاملا متضاد با این منشور، با اعطای مجوز به یکی از شهروندان خود برای آتش زدن قرآن کریم در مقابل مسجد استکهلم پایتخت این کشور، مرتکب نقض فاحش حقوق بشر شد. اقدامی جنایتکارانه و دور از انسانیت که مقدسات حدود 10 درصد از جمعیت سوئد و بیش از 2 میلیارد مسلمان در سرتاسر جهان را مورد اهانت و هتاکی قرار داد.
کشورهای غربی وقیحانه سعی در توجیه رفتارهای اسلام هراسانه با استفاده از اصطلاح «آزادی بیان» دارند که نشان دهندۀ بی توجهی غرب به حقوق و مقررات پیش بینی شده در اسناد بین‌المللی است.
استاندارد دوگانه در کشورهای غربی نشان می‌دهد که غربی‌ها به آزادی فقط برای شهروندان موافق با دیدگاه‌های خود اهمیت می‌دهند و غیره را از حقوق اولیه نیز محروم می‌کنند. چنان که مقامات کشورهای غربی هنگام تصمیم‌گیری یا صدور بیانیه‌ای علیه هتک حرمت‌هایی که در کشورهایشان انجام می‌شود، از مسئولیت فرار می‌کنند. با این وجود، باید از آن‌ها پرسید که چرا مواردی چون هولوکاست، مسائل مربوط به اسرائیل و یا انحرافات شنیع اخلاقی خود را با تفاسیری از حقوق بشر و آزادی بیان توجیه کرده و با هرگونه اعتراضی نسبت به این مسائل قاطعانه برخورد می‌کنند؟
توهین به مقدسات مسلمانان جهان به بهانه‌ی آزادی بیان،آشکارترین نوع از تبعیض و نژادپرستی است که هیچ ارتباطی با حقوق بشر ندارد و اسلام‌هراسی به بهانه‌ی حمایت از آزادی بیان به امری مرسوم در برخی کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر تبدیل شده است. اگر کشورهای اسلامی به وحدت برسند می‌توانند دنیا را به زانو درآورند، جمعیتی بالغ بر 2 میلیارد نفر و اقتصادی غول‌آسا با تولید ناخالص داخلی بیش از 22 تریلیون دلار که توانایی تاثیر بر تمامی جریانات بین‌المللی را خواهند داشت. بنابراین نیاز است تا مسلمانان از خواب غفلت برخیزند و ضمن محکومیت قاطع هتک حرمت‌ها، با کنار گذاشتن اختلافات جزئی تبدیل به امتی واحد و متحد شوند تا در برابر بادهای سوزان نهیلیسم و جهانی تهی از اخلاقیات ایستادگی کنند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر