c_300_250_16777215_10_images_22252.jpg

 


ترکمن سسی - عبدالرسول جوادی بالاجاده فعال رسانه ای و سر دبیر پایگاه خبری منبع خبر در یادداشتی نوشت: نظارت دولت بر خدمات اجتماعی حاصله از سهم مسئولیت اجتماعی درآمدهای شرکت‌های بزرگ پتروپایشگاهها و پتروشیمی ها چگونه است؟


سهمی از منابع درآمدی از محل فروش تولید محصولات پتروشیمی و فرآورده های نفتی به عنوان " مسئولیت اجتماعی " از شرکت‌ها اخذ و با نظارت دولت و دستگاههای ناظر برای توسعه و پیشرفت خدمات اجتماعی در مناطق محروم و حتی صنعتی هزینه می‌شود
در این راستا در بازدید میدانی گروه رسانه ای منبع خبر از منطقه اقتصادی عسلویه این مهم را مورد بررسی قرار داد.
هنوز چند کیلومتری از فاز دوم نفت و گاز پارس جنوبی فاصله نگرفتیم که توجه مان به صحنه ای عجیب جلب شد. صف هایی با سلیندر های گاز مایع در اولین روستا به نام " شیرینو " و عدم  برخورداری مردم این روستا به خدمات گاز کشی شهری روبرو شدیم و علامت سوالی بزرگ که مگر می‌شود در قطب انرژی نفت و گاز کشور که حاصله تولیدات آن علاوه بر دورترین نقاط ایران به کشورهای دیگر هم می‌رسد، مردم این منطقه که رنج های بسیاری از باب آلودگی های زیست محیطی، صوتی و خطرات بهداشت و درمانی حاصله از کوره های بلند این پتروشیمی ها از حداقل خدمات اجتماعی( لوله کشی گاز شهری ) محروم مانند ؟
راستی نقش نظارتی دولت در تحقق واقعی سهم مشارکت اجتماعی چیست ؟
در حال عبور به کنگان بودیم که جاده های نا امن و پر دست انداز و به اصلاح اتوبانی بدون روشنایی آنهم برای تردد خودروهای حامل فرآورده های نفتی و پتروشیمی بیشتر مورد کاربرد می باشد هم بر سوالات بی جواب افزوده است .
ساحل زیبای خلیج همیشه فارس مورد کم توجهی قرار گرفت و شرایط مناسبی برای استفاده گردشگران بومی و مسافران گذری نداشته است و عملا انباشت زباله ها و ضایعات ساختمانی و ... زیبایی های ساحل خوش رنگ را نا زیبا ساخت .
در مسیر با خودروی استیجاری به درد دل راننده جوان گوش دادیم که کمتر از ۲۵ سال داشت و از بیکاری جوانان کنگان و شهرهای حومه منطقه عسلویه از جم و پارسیان و ...با بغضی عمیق از درد نهان میگفت که تا پارتی و رانت نداشته باشی امکان معرفی برای جذب در شرکتهای پتروشیمی و ...منطقه عسلویه نیست و منطقه پر شد از نیروهای کار مهاجر افغانی که بیشتر امور خدمات اجتماعی شهرها و روستاها را تصاحب کردن، و آنچه که پیداست جذب نیروهای کار انسانی هم بیشتر از استان‌های همجوار و حتی تهران صورت می پذیرد .
دل خوش کردیم که سلامت مردمان منطقه را از سهم مسئولیت اجتماعی درآمدهای شرکت‌های بزرگ پتروپایشگاهها و پتروشیمی در حد نیاز برآورده کردن، تحقیقات میدانی جز این بود و کنگان با بیمارستانی عمومی با تخت های کمتر از یکصد تخت درمانی برخوردار نیست و برای معالجه بیماری‌های عمومی مردم منطقه ناگزیر به مسافرت به شهرستانها و استان‌های همجوار چون فارس و هرمزگان و...می باشند.
درد دلهای مردم را شنیدن فقط بر آلام مردمان ایران عزیز می افزاید و تسکینی از آن وجود ندارد.
درد جانکاه آن است که در قطب انرژی نفت و گاز مردمانی سیلندر به دوش در صفهای به انتظار نشسته و همه منابع زیر زمینی و معدنی و دریایی را استخراج می‌کنند بدون اینکه کمترین توجهی به ساکنین منطقه نمایند .
و دردناکتر اینکه رئیس دولت محترم روز گذشته از همین منطقه بازدید داشتند و به یقین مدیران منطقه نخواستن یا این مشکلات به رئیس دولت برسد .
نوشتیم و نگاشتیم تا این درد نامه در کنار مسئولیت اجتماعی شرکت‌های بزرگ قرار گیرد تا فقط با گزارش های احداث چند زمین ورزشی که اغلب تیم های همان شرکت‌ها در آن ورزش می‌کنندو  آنهم برای کل جامعه شهرستانهای محروم نیست  مردم و دولت را معطل اینگونه مسئولیت‌ها نکنند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر