c_300_250_16777215_10_images_22281.jpg

 


ترکمن سسی - وحید حاج سعیدی - به حق چیزهای ندیده و نشنیده... جن کم بود یکی هم از دیوار پرید... استخراج بیت کوین و رمز ارز، کاهش نزولات جوی، افزایش دمای هوا، عدم توسعه ظرفیت‌های نیروگاهی و رشد مصرف برق مشترکین در ساعات پیک کم بودند حالا ریاضی خواندن بچه ها هم قوز بالای قوز شده است!

 

چه شده است؟! قبض برق چه ربطی به درس خواندن بچه ها دارد؟! چند صباح دیگر که قبض برق دست تان رسید و «برق ز رخسار تو جستن گرفت» متوجه خواهید شد که داستان از چه قرار است!
فی الواقع اگر شما در خانواده تان فرزند دانش آموز دارید و پس فردا قبض برق نجومی درب منزلتان آمد تحت هیچ شرایطی ترش نکنید و دنبال خاموش کردن کولر، نمی دانم جایگزینی لامپ های رشته ای با لامپ های کم مصرف، کنار زدن پرده ها و استفاده از نور طبیعی، استفاده از درز گیر، زبانم لال استفاده از چراغ مطالعه به جای لامپ و سایر شیوه های معمول و متعارف نباشید. آب از سرچشمه گل آلود است و عجالتاً آقازاده تان برای افزایش توان علمی خود و محاسبه سریعتر معادلات ریاضی زده به سیم آخر! یعنی با استفاده از جریان الکتریسیته سعی کرده مهارت های عددی خود را افزایش دهد.
 نه پدر آمرزیده شوخی کجا بود؟!  اصل سند به روایت جراید: « دانشمندان دانشگاه آكسفورد با مطرح كردن یك ایده تعجب برانگیز اظهار داشتند كه عبور جریان الکتریسیته از مغز در حین درس های ریاضیات می تواند مهارت های عددی را تا یك سوم افزایش دهد. شركت كنندگان در تحقیقات دانشگاه آكسفورد پس از عبور جریان الکتریسیته از مغزشان در محاسبات سریع تر شدند و توانایی یادگیری آنها پنج برابر بیشتر شد.» ( به نقل از جراید)
ملاحظه فرمودید. به قول عباس فرات رسیده کار به جایی که چه عرض کنم. البته این طرح در گذشته هم به صورت ابداعی استفاده از کابل بدون جریان برق توسط برخی از دبیران دلسوز از جمله حقیر سراپا تقصیر با عنوان طرح «کابل در کلاس» در مدارس اجرا می شد که انصافاً هم خوب نتیجه می داد ولی آن قدر بخشنامه و دستورالعمل و ان قلت در خصوص عدم تنبیه بدنی در مدارس صادر شد که نسل این قبیل طرح های پر سر و صدا بالکل منقرض شد! یادش به خیر ...
علی ای حال با عنایت به افزایش قیمت حامل های انرژی در سال های اخیر و زمزمه افزایش مجدد قیمت ها و لزوم استفاده بهینه از فناوری در نظام آموزشی کشور و حتی سایر نهاد ها، چند پیشنهاد و راهکار عملی ارائه می شود:
 الف) نصب گیت الکتریکی در ورودی مدارس: در سال های اخیر برخی از دوستان سعی کرده اند مباحثی مانند چک برگشتی، اعتیاد، دیه، مهریه و ... را به جای چوپان دروغگو، کوکب خانم و تصمیم کبری وارد کتب درسی کنند که به ظاهر موفق نشده اند. از سویی اجرای طرح های جدید نظیر طرح هوشمند سازی کلاس های درس، اینترنت مدارس و ... هم نیاز به هزینه بالا دارد. پیشنهاد می شود به منظور گسترش یکسان عدالت آموزشی در همه جای کشور، درب ورودی مدارس یک گیت الکتریکی نصب شود که دانش آموزان صبح به صبح دانش آموزان با یک شوک الکتریکی مختصر وارد مدرسه شوند تا در انجام محاسبات سریعتر عمل کنند!
ب) شوک درمانی در دولت: پیشنهاد می شود دوستانی که در شورای رقابت، ستاد قیمت گذاری خودرو، کمیته مزد و دستمزد، کمیته شناسایی افراد مرفه جهت قطع یارانه، کارگروه دریافت مالیات از متمولین، اعضای ستاد وصول مطالبات بانکی و وام های مشکوک الوصول و ... فعال هستند، صبح به صبح چند وات برق یارانه ای به بدن بزنند؛ چرا که میزان سرعت و به تبع آن دقت دوستان در محاسبات افزایش پیدا می کند و تکلیف خلق الله و بسیاری از پروژه های روی زمین مانده زودتر مشخص می شود!
چون حقیقتاً محاسبه دستمزد کارگران، قیمت واقعی خودرو، وجه التزام وام های میلیاردی، مالیات نجومی بگیران و پزشکان و سلبریتی ها و فوتبالیست هایی که 50 میلیارد تومان می گیرند و حتی نمی دانند اداره دارایی کجا بساط پهن کرده است، دشوار است و با این شیوه  های سنتی و قدیمی میسر نیست!



نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر