c_300_250_16777215_10_images_22457.jpg

 

ترکمن سسی - عبدالرسول جوادی بالاجاده فعال رسانه ای گلستانی در یادداشتی نوشت: اوج شکوه و عظمت یک اجماع اجتماعی در ثمره‌دهی یک اثر و اقدام اجتماعی است.


مردم در انتخابات شرکت می‌کنند و در قبال این مشارکت سیاسی و اجتماعی انتظاراتی را از منتخبین خود دارند و هنگامی انتخاب خود را ثمربخش می دانند که مطالبات جامعه محقق شود.


اگر چه منتخبین و نامزدها شعارهای رنگی انتخاباتی را برای جلب توجه اقشار جامعه در زمان تبلیغات انتخاباتی سر می‌دهند، لیکن بسیاری را شاهد بودیم که پس از انتخاب و کسب کرسی شعارها و برنامه ها فراموش و گاها هم مردم که پشتوانه اصلی انتخاب آنان بودند هم به فراموشی سپرده شده و وارد بازیهای سیاسی،اقتصادی،لابی گریها و یارگیریها و برداشت های منفعتی از کرسی و موقعیت های بدست آمده دارند.

این فرآیند انتخاباتی در دوره جاری شورای اسلامی در شهرستان کردکوی تغییری محسوس دارد و عملا مردم شادمان از یک انتخاب می باشند و عملکرد قریب سه ساله منتخبین شورای اسلامی شهر تعریف جدیدی از انتخابات واقعی را تجلی بخشید.

تابلوی برجسته و رنگی کردکوی در دوره جدید شورای اسلامی به سمت و سوی پیشرفت و توسعه و خدمت بی منت و کار برای مردم نقش بسته است.

انتخاب شهرداری کاردان و پیگیر و با اقداماتی جهادی که توجه ویژه شورای اسلامی و شهرداری را به سمت و سوی محرومیت زدایی و توجه به مناطق کم برخوردار و مهمتر از آن عدالت اجتماعی برای همه محلات و مناطق از ثمره های مهم انتخاب درست مردم در اعضای شورای اسلامی شهر کردکوی بوده است به برجستگی هویداست.

مطالبه گری و به حرکت آوری بدنه مدیریتی شهری از سوی اعضای شورای اسلامی،برنامه ریزیهای فرهنگی،هنری و ورزشی که در طول این مدت در شهرستان کردکوی انجام شد، نشان از آسیب شناسی دقیق اجتماعی و برنامه ریزی برای پر کردن خلا مدیریتی در شهر کردکوی دارد.

توجه به پیشینه و قدمت شهرستان، ظرفیت های نیروی انسانی و مهمتر از آن اتحاد و وفاق همه اندیشه ها و تفکرات از دیگر برنامه های درخور توجه این دوره از مدیریت شهری بوده است.

اقدامات عملیاتی زیر ساختی و توجه به ضرورت‌های اجتماعی شهری با احداث پارکهای کودک و نوجوان و بانوان در محلات، ایجاد برنامه های متنوع فرهنگی و اجتماعی، توجه به ورزش و تفریحات سالم جامعه و بازدیدهای مستمر از عملیاتهای عمرانی و خدماتی شهر،دوشادوش مدیران شهری،تجسم کامل انجام وظایف دقیق شورای اسلامی این دوره در برنامه ریزی و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری دارد.

بی حاشیه بودن،سلامت کاری ،عدالت اجتماعی،توجه به همه اقشار جامعه و مهمتر از همه ارتباط تنگاتنگ با مدیران شهری و فرماندار و برجسته تر از آن استفاده بهینه از ظرفیت های قانونی در جذب منابع و اعتبارات عمرانی و فرهنگی برای شهر کردکوی، امیدهای انتخاب را برای مردم کردکوی سرزنده کرد.

با عنایت به اینکه در آستانه یک انتخاب سرنوشت ساز برای یکدوره ۴ ساله مجلس شورای اسلامی قرار داریم ،الگو پذیری از انتخاب درست مردم کردکوی می‌تواند چراغ روشنی برای انتخابات بزرگتری در منطقه برای مجلس دوزارهم باشد ، تا مردم شادمان و رضایت بخش از یک دستاورد سیاسی و اجتماعی باشند.

با تجلیل و تکریم از اقدامات جهادی و مردم محور شورای اسلامی و شهردار جهادی کردکوی و انتظار می‌رود این اقدامات فرهنگی،عمرانی و خدمات اجتماعی در سال پایانی توجه بیشتری شود تا پرونده خدمتی شورای اسلامی این دوره رنگارنگ از خدمت برای تاریخ ماندگار کردکوی رقم خورد.

در این راستا پیشنهاد نگارنده آن است: شورای اسلامی و شهرداری به زیبا سازی حاشیه ها و ورودی های شهر کردکوی و نصب نمادهای تاریخی و فرهنگی و حتی تمثال شهدای عزیز اهتمام ورزد. برای ماندگاری تاریخی و فرهنگی کردکوی موزه فرهنگ و مردم احداث نماید.

برنامه های وحدت آمیز بین قومیت‌ها و محلات کم برخوردار و برخوردار با یک مقیاس عدالت اجتماعی برگزار نماید. تصاویر و نمادهای از بزرگان و پیشینیان دینی،فرهنگی،هنری،ورزشی وادبی در سطح شهر یا محلات زادگاه ساخته و نصب شود. از تاریخ،پیشینه و فرهنگ کردکوی با بهره گیری از اهل قلم اندیشمندان کتاب‌هایی با موضوعات مختلف طبع و نشر یابد.

در طول سال از ظرفیت‌های نیروی انسانی کردکوی های مقیم در خارج از شهرستان، استان و کشور با برگزاری مناسبات اجتماعی و گردهمایی های انجام و از نظرات تخصصی آنان استفاده شود.

تدوین تقویم تاریخ کردکوی با نگارش مهمترین اتفاقات و رویدادها،اقدامات و خدمات در شهر کردکوی و تولد و وفات و شهادت و سایر ظرفیت‌های فرهنگی، دینی، ورزشی و ادبی ،جهاد و شهادت طراحی و منتشر شود.

یادداشتی از عبدالرسول جوادی بالاجاده فعال رسانه ای استان گلستان از روستای بالاجاده

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر