c_300_250_16777215_10_images_1_70591.jpg

 

ترکمن سسی - طاهر جانی - مهلت ثبت نام کاندیداهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای داوطلبین آن به انتهای راه رسیده است. با این وجود، کماکان تعداد داوطلبینی که روند عادی فعالیت و دیدارهای چهره به چهره را دنیال می کنند، اندک بوده و اکثر هشتاد ثبت نام کننده در این مرحله، فاصله زیادی از همراهی یک تشکیلات منسجم انتخاباتی با خود دارند.

 

از این رو اخبار غیر رسمی در حوزه انتخابیه غرب گلستان تحت عنوان شنیده ها از حضور برخی چهره ها در مناسبت های مردمی حکایت دارد. ناگفته پیداست این روش به هیچ وجه متضمن کسب پیروزی در آوردگاه سخت اسفندماه نخواهد بود. و چنانچه اگر داوطلبی نتواند در مهلت باقیمانده جهش قابل ملاحظه ای از خود بروز دهد، در ماراتن پیش رو محکوم به پذیرش شکست حتمی خواهد بود.

فعالان انتخاباتی هرگونه گمانه زنی درخصوص احتمالات را به روزها و هفته های سرنوشت ساز موکول کرده اند. بی تردید برخورداری از تشکیلات منسجم ، بستن اتاق فکر قوی شامل برنامه ریز، دبیر جلسات، نیروهای تدارکاتی هماهنگ و منسجم و همچنین مانور تاثیرگذار در فضای مجازی جهت نائل آمدن به موفقیت ، سه فاکتور اصلی برای پیشی گرفتن از رقبا، ملاک کارائی و توانمندی داوطلبان شمرده می شوند و بدون داشتن این شاخصه ها نمی توان راه به جایی برد.

در عین حال افق نگاه برخی ، تکرار فرایند انتخابات دهم مجلس است. دوره ای که با رد صلاحیت چند چهره شاخص ، میدان برای رامین نورقلی پور هموار شد و وی توانست با همراهی عمومی به صندلی مجلس برسد.

علی ایحال نظریه پردازان عقیده دارند که نکرار اتفاقات دوره دهم انتخابات مجلس، بسیار بعید خواهد بود و دلیل آن را در تعدد چهره ها در دو سوی میدان ، یعنی کردکوی - بندرگز و بندرترکمن و گمیشان عنوان می دارند. با وجود جرقه های زده شده در طی مرداد و شهریور ماه گذشته باید اذعان داشت که رسیدن به یک جمع بندی اولیه ، فعلا دور از ذهن می باشد.

با مشخص شدن اسامی مرحله نهایی ثبت نام ، گرچه دایر شدن عنقریب خانه های تیمی قابل تصور شده است ، اما بستگی به این دارد که داوطلبین مدعی تا چه حد مهیای جذب بهترین و تاثیرگذارترین مجموعه لیدرها به مجموعه تشکیلات خود هستند.

متاسفانه بسیاری از وعده های داده شده به مردم در تجارب پیشین ، پیمایشی بیش از شعار نداشته است. فعالان نیز نسبت به این موضوع بسیار بدبین بوده و بی گدار به آب نخواهند زد. با گرفتن چهره حق به جانب ، خود برتر بینی ، مظلوم نمایی و یا تخریب عملکردها نمی توان ذهن جامعه را متوجه خود ساخت. عملکرد مافیای پنهان که معمولا سربزن گاه به قصد گرفتن ماهی از آب گل آلود وارد صحنه می شوند ، نگاه فعالان را نسبت به جریان سازی های پشت پرده حساس کرده است. اهل رسانه در تمامی حوزه ها وظیفه دارند تا در شفاف سازی نیت کسانی که نماینده آینده مجلس را فقط برای خود می خواهند ، نقش به سزایی ایفا نمایند.

فعالان بویژه در این دوره باید مراقب باشند تا فریب افکار مسموم را نخورده و با تشکل های من درآوردی و سودجو همسو نشوند. اشتباهی که اگر تکرار شود به مثابه کلاه گشادی خواهد بود که مجدد بر سرشان خواهد رفت.

 

 

 

دیدگاه‌ها  

0 #1 عبدالجلیل تمری 1402-08-07 09:04
رسانه ها به معرفی برنامه ها و ایده های کاندیداها کمک کنن تا شهروندان بتونن در مسیر انتخاب اصلح استفاده کنند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر