c_300_250_16777215_10_images_22710.jpg

 


ترکمن سسی - طاهر جانی - برداشت اول: رضایتمندی از یک نماینده مجلس بستگی زیادی به نوع عملکرد وی در پردازش عملی شعارهای زمان انتخابات دارد و همه ما به خوبی می دانیم که یدک کشیدن عنوان نماینده مردم شریف به تنهایی آبی را برای حوزه گرم نکرده است.


 از این رو کسی که نهایت تلاش و توانایی اش را در رفع معضل بیکاری، ایجاد اشتغال و درآمد پایدار بکار می گیرد به صرفا خادم مردم شریف بودن بسنده نکرده و چند پله بالاتر از سایر همکاران مجلسی اش قرار دارد. ایجاد تغییرات مثبت در چهره شهرها و روستاها، میزان عملکرد نماینده مجلس طی یکدوره چهارساله را به خوبی نشان داده و بررسی این مسئله از عهده هر انسان بالغی برمی آید.
 کاهش آمار بیکاری، تکمیل پروژه های نیمه تمام، اعطای تسهیلات بصرفه برای متقاضیانی که جهت تولید کار، طرح و برنامه دارند، رونق بخشی به صنایع دستی و سایر درآمدهای خانگی، همه و همه جزو مباحثی بشمار می روند که معمولا در ایام انتخاباتی از سوی ثبت نام شونده ها به گفتمان درآمده و در ادوار گذشته نیز بر رفع مشکلات به کرات تاکید شده است.
برداشت دوم: حضور موفق در یک دوره از انتخابات به تیمداری قوی از سوی مدعیان وابسته است و هر کاندیدایی می کوشد تا با جذب برترین فعالان میدانی و مجازی، شرایط رقابت را برای خود تسهیل کرده و در عرصه میدانی بیشتری به فعالیت بپردازد. در مناطق ما این قبیل تلاش ها و اینگونه جانبداری از حقوق مردم معمولا معطوف به ایام رقابت [های انتخاباتی] می باشد و اکثر موضوعات چندی پس از انتخابات در فایلی بسته بندی [ و بایگانی] می شوند!
از سوی دیگر رایزنی های بی وقفه و تمام وقت برخی از نمایندگان سابق که سودای تصاحب مجدد کرسی بهارستان را در سر می پرورانند، گویای این واقعیت تلخ می باشد که برای آنها در اختیار داشتن شماره های تماس افراد از خود افراد مهم تر است! فراموش شدگانی که در سربزنگاه موقتا از لیست استخراج شده و سپس در یک تماس ورودی آکنده از مهر و محبت و ضمن اظهار دلتنگی، مورد عنایت و توجه وافر شخص کاندیدای به اصطلاح دلسوز و مردمی قرار می گیرند تا بار دیگر از حمایت و تجربیات شان منتفع شده و در ایام سرنوشت ساز انتخابات، شبانه روز به کار آیند! ناگفته پیداست این روش بازی دیگر نخ نما شده و هیچ فعالی یک اشتباه را دوبار تکرار[ و تجربه را تجربه] نخواهد کرد.
برداشت سوم: ترفند دیگری که اتفاقا مراقبت بیشتری می طلبد، حضور کسانی است که قصدی برای کاندیداتوری ندارند. آنها آمده اند که در روز موعود با لبخند کذایی به خاطر آنچه که مصلحت ملت می دانند به نفع کاندیدای رقیب کنار بکشند تا در صورت نشستن شاهین اقبال روی شانه های شخص مد نظر به پست و مقام والا برسند! بدترین نوع عملکرد مافیایی که پشت پرده تصمیم می گیرند و اینگونه می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند!
البته در ادوار مختلف مجلس بودند افراد موجهی که با هدف برآورده شدن مصلحت عمومی به نفع رقیب کنار کشیدند. آنها تا آخرین لحظه و با همه تشکیلات شان در میدان حضور داشتند و کناره گیری به نفع رقیب از ابتدا جزو تصمیمات نهایی شان نبوده است.
برداشت چهارم: سوابق نشان می دهند که مردم به گردش مهره ها اهمیت داده و چنانچه قابلیت ملموسی در چهره های جدید ببینند، چرخش به آن سمت اجتناب ناپذیر خواهد بود. با این حال قابلیت انگشت شمار نمایندگان پیشین را نیز نباید نادیده گرفت. کسانی که در زمان تصدی کرسی مجلس حداقل یک یادگاری مثبت از خود برجای گذاشتند. آنها متفاوت از اشخاصی هستند که سوار بر دوش ملت به مجلس راه یافته و کلیه نخبگان، جوانان و کلیه کسانی که نقش تعیین کننده ای در انتخاب شان داشتند را تا آستانه حضور بعدی به خدا سپرده اند!!

دیدگاه‌ها  

0 #1 عبدجان 1402-08-25 10:08
معلومه اين آقاي طاهر جاني دل پري از نمايندگان داره طفلك براشون زحمت كشيده ولي اونا تا خرشون از پل رد شده جواب تلفنش هم ندادند.خداقوت پهلوان حالا فقط بكوبشون :lol: تا قدرتو بدونن
نقل قول کردن
0 #2 پایا 1402-08-27 14:18
انتخاب باید فکورانه و حساب شده باشد. هرچه انتخاب آگاهانه تر ، نتیجه مطلوب تر!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر