c_300_250_16777215_10_images_22796.jpg

 

ترکمن سسی - طاهر جانی - چنین به نظر می آید که فضای انتخاباتی در غرب گلستان، نسبت به ادوار پیشین فرایند متفاوت تری دنبال می کند و داوطلبان کماکان تنها بر رویه دیدارهای چهره به چهره اکتفا می کنند.

 

باید اذعان داشت که در این دوره لیدرهای انتخاباتی فعالیت ها را با دقت و حساسیت بیشتری رصد می کنند. از سوی دیگر داوطلبینی که عبور از فیلتر شورای نگهبان را مبنای استارت اصلی خود می دانند طی ماراتن انتخابات دوازدهم مجلس کار بسیار سختی پیش رو خواهند داشت. بیشتر داوطلبان از صحبت با مردم در فضای مجازی پرهیز داشته و ترجیح می دهند تا تعیین تکلیف نهایی صلاحیت ها نامی از آنها در فضای مجازی برده نشود!!

در کردکوی و بندرگز، مجددا تقلیل چهره ها را شاهدیم و اگر بر اساس گمانه زنی ها هر یک از نفرات صاحب شانس در مراحل پایانی رد صلاحیت شوند، لیدرها می توانند به جمع بندی بهتری برسند. با این حال اردوی رقیب پیشتاز انتخابات نخواهند بود، زیرا جمع آرای صندوق های کردکوی و بندرگز در قیاس با بخش های ترکمن نشین این حوزه بسیار کمتر برآورد می شود.
سلمان بهرامی کارمند مجلس چهره جدید انتخابات، فعالیت هایش را از زمستان ۱۴۰۱ تداوم بخشیده و به شرط بستن تیمی قوی، حرف های مهمی برای گفتن خواهد داشت.

همزمان از کنار نام قرباتعلی بابایی نمی توان به سادگی عبور کرد. بابایی نیز از مدت ها پیش با دیدارهای چهره به چهره، برگزاری جلسات خانگی و حضور در مناسبت های مردمی کماکان پیش می رود و یک رقیب جدی برای بهرامی جوان خواهد بود. بهرامی معتقد است یک کاندیدا باید عرصه تصمیم گیری را پیش از راهیابی به مجلس شناخته و ضمن آشنایی با وزرای دولت، مسیرهای لابی گری را بلد باشد. فاکتوری که وی مدعی است در همه سال های حضورش در بخش اداری بهارستان تجربه کرده و راه های جذب اعتبارات عمرانی و توسعه پایدار را به خوبی می داند.

در بندرترکمن و گمیشان همه چیز بستگی به اعلام نهایی اسامی کاندیداها از سوی شورای نگهبان دارد و ظاهرا چند گزینه عزم خود را جزم کرده اند تا با قدرت وارد عرصه رقابت شوند. شمار آراء در این دو شهرستان در مرحله یازدهم برتری محسوسی نسبت به سایر صندوق ها داشته است. در این سمت حسین -باوا- خورشیدی طی تابستان امسال با انجام چند مانور در فضای مجازی به نظر می رسد از رقبایش پیش افتاده و به سرعت بر سر زبان ها بیفتد. از سایر چهره های ترکمن تاکنون حرکت خاصی در رسانه ها منتشر نشده است. فعالان می گویند که خورشیدی به همراه اعضای اتاق فکر خود، چندین جلسه کاری را با هدف برنامه ریزی بهتر برای آینده ترتیب داده است.


رقبای وی در مجموعه کمیش دفه و سیمین شهر از جمله تیمور کرداری، محمد خواجه، حاج امان نظر نژاد و تاج بردی ایری تاکنون تحرک تاثیرگزاری را از خود نشان نداده اند. بدنه تشکیلات محمد جواد نظری مهر که دو دوره متوالی از رقابت رسمی به دور ماند با گذشت زمان دستخوش تغییرات شده و باید دید استقبال از وی در بندرگز به شرط اخذ صلاحیت چگونه خواهد بود.
در هر دوره انتخابات مجلس و حتی شوراهای شهر و روستا، سمت و سوی مردم حوزه غرب گلستان عموما حمایت از چهره های جدید بوده است. با این حال چهره های قدیمی و چند نماینده اسبق هم از شانس پیروزی برخوردارند و پیامد رد صلاحیت هر یک، توازن اقبال سایرین را جابجا خواهد کرد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر