c_300_250_16777215_10_images_akhlagh.jpg

ترکمن سسی ،عثمان ملا :همچنانکه همه ما می دانیم موجودات برای زندگی در دنیا خلق می شوند . چون اگر این طور نبود موجبات آسایش ما در زمین فراهم نمی شد . موجباتی همچون غذاهای سازگار با بدن ما ، آب که مایه حیات است ، شرایط آب و هوایی مناسب و از همه مهم تر سازگاری انسان با هر شرایطی .
 

از بین تمام موجودات ، انسا ن ها که دارای قوه عاقله هستند بر عقاید مختلفی می باشند و چیزی که بین آن ها مشترک است این است که هر کسی خودش را برحق و دیگران را بر باطل می داند . این تفکرات باعث اختلافات و کشمکش هایی بین انسان ها می شود ، و این اختلافات تا حدی ادامه می یابد که انسان را وارد جنگ و نزاع می کند که این امر باعث فنای انسان است .
اگربه تاریخ توجه کنیم در می یابیم که تمام جنگ ها بر روی اختلاف نظرات انسانی رخ داده است . جنگ های جهانی که بین مکاتب بشری رخ داده است . جنگ های صلیبی بین مکتب آسمانی اسلام و مکتب منحرف مسیحیت تحریف شده بود .حمله کمونیست ها به ترکستان و قتل عام تورکمن ها که بین مکتب بشری کمونیسم و اسلام آسمانی رخ دادهو ...
از این رو نیاز به مکتبی هست که انسان ها خود را با آن تعالی بخشیده و دیگران را به آن دعوت کنند تا  همفکری بین آن ها حکم فرما شده و موجب بقای نسل انسان شود .
این مکتب باید مکتبی باشد که انسان را به تفکر و تعقل دعوت کند چون بزرگترین تفاوت انسان با سایر حیوانات عقل اوست و توسط عقل سلیم است که می توان راه درست را از غلط تشخیص داد .
اما گاهی اوقات عقل نیز بوسیله سفسطه ها و مغالطه هایی به بیراهه کشانده می شود . پس باید چهارچوبی وجود داشته باشد تا این عقل از خطاها مصون بماند .
پس خداوند متعال پیامبران را فرستاد تا این چهارچوب را برای انسان ها بیان کرده و آن ها را از انحرافات بازدارند . دین تمام پیامبران الهی یکی بوده و فقط در احکام عملی نسبت به شرایط مکانی و زمانی و حالات انسانی تفاوت های جزئی دارند.
اما دین الهی وقتی کامل شد که آخرین پیامبر الهی با کامل ترین دین و کامل ترین احکام و کامل ترین معجزه و کامل ترین اخلاق به سوی تمام بشریت مبعوث شد که دینش تا قیام قیامت برنامه کامل زندگی انسان ها خواهد بود.
خداوند متعال در این مورد می فرماید : إن الدین عندالله الإسلام . دین(برگزید) ، نزد خداوند ، اسلام است . و همچنین اسلام است که انسان را مرتبا به تفکر و تعقل دعوت می کند .
همچنانکه در قرآن کریم بارها و بارها به گونه های مختلف برآن امر شده است . اما متأسفانه در این مورد ما مسلمانان از کفار رودست خوردیم .
 کفار از جهل عده ای استفاده کرده و با مغالطه هایی آن ها را بر علیه خود مسلمانان شورانده و ما مسلمانان را به علت دوری از اخلاقیات اسلامی به جان هم انداختند .
همانطور که این اختلافات در حال حاضر به اوج خود رسیده و از جای جای دنیا روزانه خبرهای فراوانی از قتل عام مسلمین توسط خود مسلمین به گوش ما می رسد. واقعا جای تأسف دارد که ما مسلمانان بر سر تکفیر یکدیگر مشغول باشیم و کفار با خیال راحت با تعمق در منابع علمی ما که از لامکان نشأت می گیرد با پیشرفت های علمی روزافزون باعث حیرت جوانان ما شده و در آن ها احساس عقب ماندگی و تنفر از اسلام عزیزمان را ایجاد بکند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر