c_300_250_16777215_10_images_00000000000000000hdnfbfbbfbf747474859900hhd00.jpg

 

ترکمن سسی-امان محمد خوجملی:در یکی از کانالهای تلگرامی اعلام شده بود رئیس جمهور ترکمنستان ورزشکاران کشورش را به خاطر عدم موفقیت در کسب مدال در المپیک ریو در کشور برزیل،خائن خطاب کرده است. 

 

اگر این حرف صحیح باشد و احتمالش هم هست که صحیح باشد چون قبلاً رئیس جمهور سابق مرحوم صفرمراد نیازف هم در تلویزیون در ملاء عام و منظر عمومی،وزرا و مقامات را با الفاظ نامناسب مورد سرزنش و نکوهش قرار می داد.

 

اینکه رئیس جمهور ترکمنستان ورزشکاران کشور خود را به خاطر عدم موفقیت در المپیک ریو خائن خطاب کند دور از ذهن نیست. چون هم رئیس جمهور سابق و هم رئیس جمهور فعلی  کسانی هستند که مملکت خود را به جای قانون به وسیله فرمان اداره می کردند و می کنند. 

 

چون خیال می کنند فرمانشان در کشور اجرا می شود در خارج هم چنین است. چون اسب رئیس جمهورهمیشه درمسابقه عشق آباد برنده است( خدای نکرده اسب کس دیگری در مسابقه برنده شود معلوم نیست چه سرنوشت شومی در انتظار آن اسب و صاحبش باشد) در خارج هم چنین است.

 

ورزش المپیک معتبرترین ورزش جهان است در آنجا برای شاه و گدا تفاوتی ندارد قانون در مورد همه بدون کم و کاست اجرا می شود. همه ی ورزشکاران آرزو دارند در المپیک شرکت و مدال بگیرند. اما آرزو و داشتن نیت خوب یک چیز است و داشتن توان و نیرو و استعداد یک چیز دیگر. 

 

کسانیکه هیچ تفاوتی بین آرزو وتوان قایل نیستند و هیچ مرزی را برای شکست و موفقیت برسمیت نمی شناسند، اینگونه با جوانان خود برخورد می کنند. کسانیکه به خاطر داشتن قدرت برتر و یکه تازی در عرصه سیاست وبا برقراری خوف و وحشت یک ملت چند میلیونی را برده وار به ستایش و پرستش شبانه روزی خود وادار کرده است عیب و ایرادهایش در چنین صحنه هایی گل می کند.

 

 کسیکه عرصه سیاست و قدرت را ملک خصوصی خود بداند و دیگران را به آن راه ندهد و تنها خودش به جای چند میلیون نفر فکرکند وتصمیم بگیرد واجرا کند موفقیتش هم به همان اندازه اندک خواهد بود. چون حقیقت و واقعیت آنقدر بزرگ و گسترده هستند که تمام آن تنها به تور یک نفر صید نخواهند شد. کسی که انتقاد ازخرابی جاده ها و خیابانها را جرم می داند و نیروهای امنتی اش از بی رحمترین و وحشی ترین  و بی تربیت ترین آدمها تشکیل شده است و به خاطر هیچ و پوچ کرامت انسانها را  لگدمال می کنند،ورزشکارانش هم بهترازاین نتیجه نخواهند گرفت.

 

چون فکر و ذهن آزاد ندارند که به موفقیت فکر کنند.وقتی ترس و وحشت بر انسان جهت باز خواست مستولی شود،روح و روان انسان را می فرساید و انسان را به جای ورزش به خودش مشغول می کند.بنابراین ناکامی چنین ورزشکارانی طبیعی و از قبل قابل پیش بینی است. ولی کسیکه طبیعی بودن آنرا درک نمی کند قابل سرزنش وملامت است اما هیچکس جرات بیان آنرا ندارد.این افراد حقایق و واقعیت را زمانی درک می کنند که مثل آوار بر سرشان خراب شود.

دیدگاه‌ها  

-2 #1 علی 1395-06-19 11:16
ترکمنستان عشق است. پرزیدنت هم
نقل قول کردن
+13 #2 احمدی 1395-06-19 18:19
جناب آقای خوجملی بنده بکی از کسانی هستم که اکثر مطالب شما را میخوانم و به اندیشه های شما احترام قایلم اما با نظر شما در خصوص دولت محترم و قانونی ترکمتستان صد درصد مخالفم. شما به مسایل و موقعیت این کشور آگاهی لازم ندارید پس بهتر است به تصمیمات و دستورات رهبر یک کشور دیگر توهین نکنید چراکه اینگونه اظهارات نسنجیده شما را در نظر مردم در حد یک نویسنده کم سواد جلوه میکند. موفق باشید.
نقل قول کردن
-4 #3 علیرضا خوجم لی 1395-06-19 21:09
امداد سریع امد !!؟ بعد دو روز اونم با خواهش تمنا
نقل قول کردن
+13 #4 ترکمن 1395-06-20 08:44
دست بردارید از این حرفیا ،میخواهید با ترکمنستان هم دشمنی کنید به ملت خودش گفته اگه گفته هم باشه به من و تو چه ربطی داره ،ترکمنم قانیم تنم...
نقل قول کردن
-3 #5 باطر 1395-06-27 23:23
احمدی عزیز آقای خوجملی درست و به جا عرض کردند ایشان قدرت مطلق و دیکتاتور بی رحم هستند و دولتمردانشون و فساد اداری آنها جزو رشوه خوارترین دولتمردان روی زمین هستند به هیچ عنوان رحم ندارند و شکاکترین مردمان دنیا هستند کومنیست با اونها چکار ها که نکرده اگر جاده ترانزیتی اون ور رو ببینید دو شاخ که هیچ هزار شاخ در میاری تا ۳۰۰ کیلومتر هیچ گونه جاده ای نبست یعنی یک استان و منطقه حسن قلی به اون عظمتی هیچ گونه جاده ای ندارد یعنی قرن بوق چی بگم هر چی بگم باز هم کم گفتم
نقل قول کردن
+3 #6 مهران 1395-06-28 11:16
چه مطالب چرتی میزارید واقعا میخوایین با ترکمنستان هم دشمنی کنیم کمی در مطالبی که میگذارید فکر کنید خواهشا
نقل قول کردن
-1 #7 reza 1395-07-01 11:58
با سلام و تشكر از مقاله اي كه ارائه نموده ايد. من فكر كنم هيچ كس كه بخواهد نظر منطقي بدهد را نميتواند اكثر مطالبي كه شما در مقاله تون ذكر نموده ايد را رد بكند . فقط نكته اينجاست كه شما تمام موارد منفي را بطور كامل ذكر نموده ايد . شما بايد ببينيد كه اين رئيس جمهور چه امكاناتي را براي آنها مهيا كرده است . تقريبا حداقل در شهر عشق اباد به سبك اروپايي امكانات و ارامش وجود دارد. و همين موارد براي تمام نقاط ديگر اين كشور نيز در حال انجام ميباشد. سرمايه گذاري كه براي نسل هاي آينده در حال انجام است قابل تحسين ميباشد. ....
نقل قول کردن
-1 #8 ولایت راستین علی 1395-07-04 09:11
ترکمنستان کشوری است که باید ...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر