c_300_250_16777215_10_images_00000000000000000000000000000000000000000000000098.jpeg

ترکمن سسی-در فضای چند دوره اخیر انتخابات برخی از مدعیان رهبری جامعه ترکمنهای ایران برای دست یابی به اهداف خویش دست به اقدامات غیراخلاقی و هنجارشکنی های زیادی زدند که اینگونه رفتارها در مرام ترکمنها جایگاهی ندارد.

این مدعیان همواره رسیدن به منافع شخصی خویش را در قبال رفتارهای پوپولیستی می بینند و انتخابات صحنه جولان افرادی است که ترکمن بودن،یاشولی و ریش سفیدان شرافتمند ترکمن،عزت مردم ترکمن،غیرت جوانان ترکمنصحرا و فرهنگ این قوم صبور را در حکم ابزاری جهت رسیدن به مقاصد شوم پشت پرده خویش می بینند.

 

یکی از حربه های این افراد انگشت شمار،کنترل رسانه های مخالف آنها و هجمه سازی بر علیه این رسانه ها است،این تهمت ها به حدی عیان گشته است که هر کجا در جوابگویی به سوالات و انتقادات برعلیه خود عاجز بمانند،پشت قومیت و مذهب مردم نجیب ترکمن پنهان می شوند و به منتقدان خویش زشت ترین القاب را نسبت می دهند.

 

(يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا يَسْخَرْ قَوْمٌ مِّن قَوْمٍ عَسَىٰ أَن يَكُونُوا خَيْرًا مِّنْهُم...

ای کسانی که ایمان آورده‌اید! نباید گروهی از مردان شما گروه دیگر را مسخره کنند،شاید آنها از اینها بهتر باشند.)

(وَلَا تَلْمِزُوا أَنفُسَكُمْ وَلَا تَنَابَزُوا بِالْأَلْقَاب...

با القاب زشت و ناپسند یکدیگر را یاد نکنید)

 

 

این افراد از بیان مصادیق واقعی عاجز هستند و به کلی گویی درباره منتقدان خویش می پردازند،جالب اینکه اگر پیش بینی های منتقدان آنها رنگ و بوی واقعیت به خود گرفت،در فراسوی افکار ماکیاولیستی خویش با ادبیاتی متفاوت آن نقدهای منتقدان خویش که چند ماه قبل انکار می کردند با ادبیات متفاوت بیان می کنند.

 

اعضای سایت ترکمن سسی،اولین رسانه و گروهی بودند که به صورت علنی جریان یاشولی های انتخاباتی سنتی را نقد کردند و به جرات می گوییم تمام پیش بینی های سردبیر و اعضای سایت ترکمن سسی در مورد این گروه به واقعیت تبدیل گشت.

واقعیاتی که لکه ننگی بر پیشانی برخی از مدعیان آزادی بیان بود،مدعیانی که آزادی بیان را در قبضه خود می خواهند و از نقد منتقدین بشدت عصبانی می شوند و تاب سخن حق را ندارند به قول ضرب المثل معروف ترکمنها:حق سوزی آجی بولار،حقيقت تلخ است.

 

مطالب زیر گوشه ای از تحلیل ها و اخبار سایت ترکمن سسی درباره یاشولی های انتخاباتی سنتی است که قضاوت را به خوانندگان عزیز محول می کنیم.

 

(خوانندگان عزیز می توانند با جستجوی کلمات کلیدی مطالب از آرشیو سایت ترکمن سسی،مصداق های بیشتری از اخبار و تحلیل های ما را در سایت مشاهده کنند و مطالب زیر برای اطلاع مخاطبان عزیز گردآوری شده است)

 

 

-در گنبد برخی فعالان نواندیش چاره کار را مناظره کاندیداها در منظر عموم به صورت علنی و جلوی دوربین ها می دانند تا سانسوری صورت نگیرد.

 

(ترکمن سسی در خبری خبر از حذف مناظره و معیارسنجی مناسب داده بود و دلایل آنرا برشمرده بود که مهم ترین دلیل حذف کاندیداهای شاخص و صاحب رای بود تا منتخب یاشولی های انتخاباتی که فاقد رزومه ای قوی و قدرت مناظره بود انتخاب گردد.پیش بینی که به حقیقت مبدل شد)

 

 

-یاشولی گری به مفهوم سنتی و اصیل آن نور چشم مردم و ما هستند.اما در این زمینه که برخی از افراد بنام یاشولی گری بخواهند اهداف شخصی پشت پرده خود را پیش ببرند ما سکوت را جایز نمی دانیم.

 

-صداقت یکی از شروط اصلی یاشولی گری است.بر این اساس از دیدگاه مایاشولی گری حقیقی ما فرصت است نه تهدید.

 

 

-یاشولی گری در شکل اصیل آن و در شرایطی که منافع مردم را بر منافع شخصی خود و فرزندان اولویت دهد نورچشم همه ماست.اما متاسفانه اندک افرادی هستند که با شعار یاشولی گری در حال باج گیری و کیسه دوختن برای خود هستند.این افراد همانگونه که گفتیم یاشولی نیستند یاشولی نما هستند.

 

 

-فعالان نشست های اجماع باید به یاد داشته باشند که درصورتی که گردانندگان اصلی این نشست ها از مشروعیت و مقبولیت مناسب اجتماعی برخوردار باشند و تصمیم گیری های آنها مطابق با منافع و مصلحت عمومی جامعه باشد،در این شرایط موجی که همه منتظر آن هستند به حرکت در خواهد آمد.اما اگر در تصمیم سازیها و سیاست گذاریها با غرض و مرض رفتار نمایند،نتیجه ای که عاید جامعه می گردد،انشقاق و جدایی بیشتر خواهد بود.

(پیش بینی که رنگ و بوی واقعیت به خود گرفت و نشست های بی شمار مخالفان یاشولی های سنتی انتخاباتی نتیجه همان انشقاق و جدایی است،مخالفان و منتقدانی که خود از اعضای اصلی بدنه یاشولی های سنتی انتخاباتی در مجلس دهم شورای اسلامی و شورای شهر چهارم بودند.)

 

 

-یاشولی های انتخاباتی چه کسانی هستند؟

-سیستم انتخاب آنها چگونه است؟

آیا از وجهه مناسبی برخوردار هستند؟

(سوالاتی که اکنون در نشست های مخالفان و منتقدان این گروه،فضای مجازی و سطح جامعه بیش از پیش مطرح می شود و تا به امروز به آنها پاسخ باید و شایدی داده نشده است)

 

-چرا بیشتر انتخاب ها پشت درهای بسته و غیرعلنی است و شب آخر تبلیغات شایعه پراکنی می شود که اجماع روی فلانی است؟

(نکته ای که هم اکنون نزد مخالفان و منتقدان یاشولی های سنتی انتخاباتی مکررا بیان می شود و در حال حاضر،از این رفتار به عنوان تاریک خانه و افراد در سایه یاد می شود)

 

حزاب در مقابل عملکرد ضعیف اعضای خویش پاسخگوی مردم هستند ولیکن سیستم یاشولی گری و خرد جمعی فاقد چنین خصیصه ای است.

(نکته ای که اکنون نیز شاهد هستیم و یاشولی های سنتی انتخاباتی عملکرد چهارساله شورای شهر فعلی گنبدکاووس را سراسر منفی قلمداد می کنند و از جوابگویی به مردم طفره می روند،اگر در مقابل معرفی گزینه های خویش جوابگو نباشند پس چگونه می خواهند دوباره نیروهایی به مردم معرفی کنند؟)

 

-طایفه ای کردن انتخابات نیز حاصل کار یاشولی ها است.

(یاشولی های انتخاباتی گنبدکاووس در انتخابات مجلس دهم به صراحت اعلام می کردند به کاندیداهایی با آرای بالا نیاز داریم و اکنون نیز بحث را از طایفه به محلات کشانده اند،نکته ای که تبدیل به طنز این روزهای فضای انتخابات گنبدکاووس شده است،مشکل محله گرایی را بر طایفه گرایی افزودند،باید به این افراد گفت:فَأَيْنَ تَذْهَبُونَ)

 

 

-باید ساختار سازی شود،خط و ربط خاص مشخص گردد،نباید چون قضیه یاشولی های شورای شهر شود که با توصیه کاندیداها را انتخاب کنیم.

(توصیه ای که اکنون بشدت روی آن تاکید می شود)

 

-احزاب فقط گزینه های مورد نظر خود را به مردم"پیشنهاد "می دهند و حق انتخاب را به خود مردم واگذار می کنند و می دانند که مردم خود درک و شعور دارند و مانند بعضی یاشولی ها مخالفان خود را " بی شعور " نمی دانند.

(این سخنان در انتخابات یاشولی های سنتی انتخاباتی گنبدکاووس در تالار بابایی گنبدکاووس گفته شد،این عزیزان تاکید داشتند که انتخاب مردم نباید بر آنها تحمیل شود و انتخابات را تبدیل به انتصابات نکنید)

 

-اولین شرط یاشولی گری بی طرفی افراد درقبال کاندیداهای مختلف است.

 

-هیچ جریان حزبی حق استفاده از تک کلمات ایران یا مسلمان ویا ... را نمی تواند داشته باشد. چرا که این عنوان متعلق به تمام توده ملت ایران است و نقطه اشتراک ما و تمام اقوام و مذاهب موجود در جغرافیای ایران اسلامی می باشد. لذا با بیان این نکته هیچ جریان حزبی یا جناحی ترکمن نمی تواند کلمه مقدس یاشولی را برای خود مصادره کند و به دلیل جایگاه والای این نام برای قوم ترکمن (همطراز قرآن و احادیث) بخواهد از آن در جهت مطامع جمعی یا شخصی خود استفاده نماید.

 

از سوی دیگر باید تاکید کنیم،هم اکنون در فضای انتخابات گنبدکاووس،کاندیداهای ادواری،افراد صاحب نفوذ و صاحب رای،صاحب نظران مسائل سیاسی و اجتماعی و علی الصخوص یاشولی های واقعی سابق انتخاباتی به همراه جوانان پرشور و گروه های مجازی تلگرامی حضور دارند و پرچم مخالفت و انتقاد از یاشولی های سنتی انتخاباتی را در دست گرفته اند که بیشتر این سروران دقیقا همان مباحثی که سایت ترکمن سسی از مرداد ماه سال 1394 درباره یاشولی های انتخاباتی سنتی را گفته یا پیش بینی کرده بود به زبان می رانند،این نکته را می توان در مباحث مطرح شده در نشست ها و جلسات این عزیزان به طور واضح و عیان مشاهده کرد،پس از دید یاشولی های سنتی انتخاباتی این عزیزان نیز مخالف مصالح عمومی ترکمنصحرا به شمار می روند.البته نباید از کنار این موضوع گذشت که یاشولی های سنتی انتخاباتی این عزیزان را که باعث شور انتخاباتی و حضور حداکثری در انتخابات می شوند به چشم تهدیدی بزرگ برای خود می بینند.

میزان محبوبیت این عزیزان که یاشولی های سنتی انتخاباتی از آنها هراس دارند را می توان از میزان آرای آنها به دست آورد،با حساب یاشولی های سنتی انتخاباتی،در شهرستان گنبدکاووس نزدیک به 65 هزار نفر مخالف مصالح عمومی ترکمنصحرا هستند که بیشتر این مردم عزیز در داخل شهر گنبدکاووس حضور دارند.(با احتساب میزان آرا در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی)

(به امید خدا،در روزهای آتی درباره گروه های فعال انتخاباتی در گنبدکاووس اطلاع رسانی های بیشتری خواهیم کرد)

 

در پایان باید به دو نکته اشاره کنیم،اولا بنظر منتقدین و مخالفان یاشولی های سنتی زمان آن رسیده است تا واقعیت و حق طلبی را فدای مصلحت طلبی نکنیم.به قول پدران ما ترکمنها(بولانمسه،دورلانمز.آب تا گل آلود نشود،صاف نمي شود.)در روزهای آتی با حفظ اصول خبری و اخلاقی،ابعاد بیشتر و پنهانی برخی جریان های انتخاباتی گنبدکاووس را رسانه ای خواهیم کرد و مصلحت را فدای واقعیت ها نخواهیم کرد.

 

در ثانی تعجب ما از این است که این دوستان سایت ترکمن سسی را بی اهمیت جلوه می دهند و از عدم تاثیرگذاری این سایت صحبت می کنند،عزیزان و برادران ترکمن این رفتار شما مارا یاد سخن معروفی می اندازد( آیاقدا بولاندان آغئزدا بول) بهتر است بر سر زبانها باشی تا زیر پا.

حیرت ما از این نکته است که هر خبر سایت ترکمن سسی در نظر شما آنقدر بی اهمیت جلوه می دهد که در گروه های خود با تعداد افراد محدود و اعضای یکسان خویش،نشر می دهید و درباره آن بحث می کنید،ما حیرت می کنیم که تابه اکنون چندین جلسه برای این سایت بی ارزش گذاشته اید.

دوستان عزیز،کمی چشمان خویش را باز کنید،در عالم رویاهای مستانه خویش چگونه می اندیشید که فعالان و مردم پشت سر شما هستند؟و منتقدان شما دارای وزنه و پشتوانه خاصی در میان مردم نیستند؟

برادران گرانقدر ما،ای کاش کمی از پوسته 10 نفری خود بیرون بیایید تا مشاهده کنید این روزها تخریب های شما و نیش زبان های شما تبدیل به لطیفه ای برای خنده برخی جمع های فعالان انتخاباتی و فرهنگی شده است.

دوستان عزیز،ما قصد تخریب احدی از شما را نداریم و چون شما به شخصیت مخالفان خویش حمله نمی کنیم و به واکاوی گذشته و زندگی شخصی افراد نمی پردازیم چرا که این رفتارها از شخصیت ما به دور است.ولیکن اگر قصد ما رفتاری چون رفتار شما بود بی شک صورت شما سیاه تر از ذغال می گشت.

 

همه عیب خلق دیدن،نه مروت است و مردی

نگهی به خویشتن کن که تو هم گناه داری

 

سعدی شیرازی

 

دیدگاه‌ها  

+7 #1 محمد 1395-12-28 22:23
ترکمن سسی با اختلاف بهترین سایت محلی است که تاثیر زیادی در فضای سیاسی و فرهنگی منطقه داشته است.. از تمامی اعضای این سایت برای روشنگری ها و تحلیل های خوب تشکر میکنم امیدوارم این راه را ادامه دهید . اجرتان با خدا .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر