c_300_250_16777215_10_images_65944.jpg

تركمن سسي- پسروي آب دريا در ساحل بندرتركمن در چند سال اخير رشد فزاينده اي داشته و نگراني هاي بسياري ايجاد كرده است.


به گزارش خبرنگار تركمن سسي ، در ميان تعجب ساكنان بندرتركمن و مسافران اسكله ، پسروي آب درياي خزر در ساحل بندرتركمن همچنان ادامه دارد و ضمن اينكه روز به روز اسكله را از ساحل دورتر و دورتر مي كند ،اراضي وسيع تري كه چند مدت پيش بستر درياي خزر بود را به صورت اراضي بكر و موات نمايان مي سازد كه در حال حاضر مراتعي براي چراي دام دامداران اطراف شده است.
و معلوم نيست اين روند  تا كي ادامه پيدا خواهد كرد ولي آنچه معلوم است گذشته از تاثيرات منفي زيست محيطي اين فرايند كسب و كارهاي اقتصادي در اسكله بندرتركمن را نيز تحت شعاع قرار داده و مشكلات و نگراني هايي را در بين كسبه بازارچه ساحلي بندرتركمن ايجاد كرده است كه آيا اين روند باعث كسادي بازارچه و عدم استقبال گردشگران به اسكله خواهد شد يا خير.
پسروي هاي فزاينده باعث شده تا شركت تعاوني قايقراني اسكله كه گردشگران را به جزيره آشوراده جابجا مي كند مجبور شود بارها با زحمات فراوان براي خدمات به مسافران سكوهاي چوبي خود صدها متر داخل آب دريا پيشروي و گسترش بدهد.

بهرحال بررسي جدي اين موضوع و انجام كار كارشناسي براي جلوگيري از آسيب هاي اقتصادي و زيست محيطي انتظار بسياري از شهروندان به خصوص ساكنان بندرتركمن مي باشد.
اين تصاوير روز جمعه 29 دي ماه 1396 تهيه شده است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر