c_300_250_16777215_10_images_1_n82750612-72028353.jpg

ترکمن سسی- امروز دوازدهم ربیع الاول و آغاز هفته وحدت است و در این ایام همزمان با سراسر ایران اسلامی جشن ها و مراسم های مردمی در استان گلستان و منطقه ترکمن صحرا برگزار می شود.


مطابق روایات اهل سنت دوازدهم ربیع الاول سالروز ولادت با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) است، از این روی مردم متدین منطقه به عشق نبی مکرم اسلام(ص) این ایام را بسیار گرامی می دارند و با آغاز ماه ربیع الاول شور و نشاط خاصی در منطقه ترکمن صحرا آشکار می شود.

این شعف و شادی را می توانیم در برگزاری جشن های میلاد نبی (ص) با حضور اهل سنت و تشیع،  برگزاری جشن های عروسی زوج های جوان، برگزاری مراسم های فارغ التحصیلی و فارغ التحفیظی طلاب و حافظان قرآن کریم ، برگزاری مراسم های مولود خوانی در شهرها و روستاها ، برگزاری محافل معنوی تلاوت قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز منطقه مشاهده بکنیم.


یکی از برنامه های بسیار مفید این ایام سخنرانی علما و اندیشمندان در این مراسم هاست. چنین برنامه هایی در جهت آگاهی اقشار مختلف مردمی از ظرفیت های این ایام در جهت تقویت اتحاد و همدلی اقشار مردمی و خنثی نمودن توطئه های دشمنان می تواند موثر باشد.

نبوت به عنوان یکی از اصول دین ما مسلمانان است و به جهت این وجه اشتراک ، پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) یکی از بزرگترین عوامل وحدت بخش امت اسلامی است، از این روی هفته وحدت که بر اساس دوراندیشی بزرگان نظام بر این مبنا تعریف شده است می تواند برای همه اقشار جامعه ظرفیت های معنوی انسجام و همبستگی بالایی در بر داشته باشد و اساسا تاکید علمای ما  نیز از تریبون های محتلف شناسایی این ظرفیت ها و تمرکز بر اشتراکات موجود است.


به عبارت دیگر هفته وحدت می تواند فرصتی برای بازنگری و شناسایی ظرفیت های وحدت آفرینی و تقویت وحدت، انسجام و همدلی در بین اقشار ، اقوام و مذاهب امت اسلامی باشد تا با تقویت وحدت و همگرایی در جامعه اسلامی ضمن مقابله با توطئه های احتمالی دشمنان، شاهد توسعه روزافزون جامعه در ابعاد گوناگون باشیم.


علاوه بر تمامی نهادهای متولی در این زمینه، نهادهایی همچون شوراها می توانند برنامه های فرهنگی و اجتماعی و هنری مختلفی برای استفاده از طرفیت های بسیار خوب این ایام تهیه و تدارک ببینند و همراه با نوآوری و خلاقیت به شایستگی از این موهبت بهره مند بشوند و زمینه‌های تقریب و بسترهای یکپارچگی و اتحاد بین اقشار جامعه را بیش از پیش مهیا سازند.

یادداشت : نورمحمد دانشمند - مدیر پایگاه خبری

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر