c_300_250_16777215_10_images_72326.jpg

ترکمن سسی - در پی انتشار یادداشتی با عنوان " نقدی بر یاش اولی گری..."به قلم اکبر پیرا در این رسانه ، رشید اخگر یادداشت نویس گنبدی مطلبی در این ارتباط نگاشته است که در راستای گسترش اطلاع رسانی منتشر می گردد.


مطلب یادداشت رسیده به این شرح است:
جناب اکبر پیرا ، دوست و هم حزبی سابق ضمن تشکر از دغدغه شما در خصوص مسائل و مشکلات منطقه علی الخصوص انتخابات در اینجا مطلبی خواستم بعنوان برادر کوچکتر در مورد نوشتار قبلی بشما یادآوری کنم.
همانطور که فرمودید مرام یاش اولی و یاش اولی گری از دیر باز بین مردمان تورکمن صحرا مرسوم و باب بوده که مشکلات و مصائب فامیل ، محله و منطقه را بسته به توان خود با روش ریش سفیدی حل و یا تسهیل مینموده اند که مرسوم ترین آن موارد تسهیل ازدواج جوانان،کمک مالی و معنوی به افراد کم بضاعت و.... که همگان از پیشینهء یاش اولی گری اطلاع دارند و احتیاج به بسط موضوع نیست.
حال با پیشرفت جامعه کنونی ورود یاش اولی گری به عرصه انتخابات که جزء لاینفک فعالیتهای اجتماعی و سیاسی میباشد که علی الخصوص برای ما تورکمنها که در مسئله انتصابات اجازه ورود به ما داده نمیشود اهمیت این نوع فعالیت را برای ما دو چندان میکندو همچنین در فرمایشات مقام معظم رهبری حضور حداکثری و داغ کردن تنور انتخابات لازم و ضروری میباشد.
حال وظیفه ذاتی یاش اولی ها ،رایزنی با کاندیداها و تعامل فی مابین و معرفی یک کاندید به مردم میباشد حال این انتخاب یاش اولی ها شاید اصلح ترین نباشد ولی  بنا به اقتضائات حال و خرد جمعی و مقبولیت بین آحاد جامعه بهترین فرد را منتخب و به مردم معرفی مینمایند ، مردم خود مختارند به فردی که یاش اولی ها عرضه نموده اند رای بدهند یا ندهند هیچ اجباری در کار نیست.
پاکدست بودن تک تک اعضاءی یاش اولی ها جزو الزامات و مستلزمات بوده و احترام گذاشتن به اهداف جمعی مهمترین اصول یاش اولی گری میباشد،حال شما جناب پیرا عزیز با عنوان این مطلب که اعضای یاش اولی کاندیدی در آستین دارند به پاکدست بودن آنها شک میکنید؟ عارضم که اولاٌ از کجا مطمعن هستید که کلیه اعضاء یاش اولی کاندید خاصی مد نظر دارند؟ البته هر فرد آگاهی که در بین یاش اولی ها حضور دارد معیارهایی برای انتخاب خود دارد و سرآخر تابع هدف جمعی به اهداف جمع احترام میگزارد ثانیا مگر خود شما برای کاندید مشخصی فعالیت نمیکنید؟ که حالا به همین مناسبت یاش اولی ها را متهم به پاکدست نبودن و مصداق خیانت میدانید.


من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش ،هر کسی آن درود عاقبت کار که کشت


جناب پیرا فعال انتخاباتی عزیز ، خود مردم آگاه اند و هوشیار - با مخدوش کردن افکار عمومی چوب لای چرخ دوستان یاش اولی نگذارید.
مردم امروزیاز سواد سیاسی و رسانه ای بالایی برخوردارند که مزاح عده ای شما را به مذاق عده ای که شما پسند نمیکنند را تشخیص میدهند.
برادر بزرگوار نمیدانم چرا اینقدر ادعای پاکدست بودن را به سینه میزنید؟ شما که به جد و خالصانه برای یک کاندید خاص در حال فعالیت هستید و برای رسیدن به هدف خود یاش اولی ها را سیبل انتقادات قرار داده اید و بی محابا به آنان میتازدید؟
بله مرحوم گلچشمه جنت مکان تخم اتحاد را در بین مردم پاشید اما عده ای معلوم الحال و انگشت شمار که دوست ندارند در جمعی باشند که بعنوان شنونده و راهرو حضور داشته باشند و خود را بالاتر از دیگران میدانند و گاها خود را روشنفکر و آگاه به کلیه امور قلمداد میکنند و بدین واسطه دوست دارند همیشه صدر نشین باشند و راهبر و حس فرمانروایی بخود میگیرند و از خصوصیات بارز این افراد انگشت شمار خودرای بودن و تفسیر به رای کردن امور میباشد و هیچ موقع به خرد جمعی و اهداف جمع پایبند نیستند و همیشه ساز مخالف کوک کرده و مخالف جریان آب شنا میکنند.
جناب اکبر پیرا محترم، با همبستگی تنور انتخابات داغ میشود و مشارکت حداکثری حاصل میگردد نه با کاشتن تخم تفرقه و نفاق.

                                ومن الله توفیق
 دلامعاش چنان که گر بلغزد پای-- فرشته‌ات به دو دست دعا نگه دارد

رشید اخگر- کارشناس ارشد عمران

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر