c_300_250_16777215_10_images_23039.jpg

 

ترکمن سسی - وحید حاج سعیدی - با اعلام اسامی کاندیداهای تائید صلاحیت شده، انتخابات وارد فاز جدیدی شده و کاندیداها با جدیت بیشتری نسبت به گذشته، فعالیت های انتخاباتی خود را دنبال می کنند.


 افزایش تعداد ثبت نامی ها و حضور چهره های جدید، حامل پیام های متعددی است. اما ریشه یابی این استقبال گسترده از نامزدی در انتخابات پیش رو که در همه حوزه های انتخاباتی کلان شهر ها و شهرستان ها شاهد آن بودیم نیازمند کار کارشناسی گسترده و بررسی لایه های متعددی نگرش ها و تفکرات کاندیداها است. ولی آنچه عیان است، جایگاه منصب پرطمطراق نمایندگی سوای جایگاه سیاسی و اجتماعی چهار ساله در طول دوران نمایندگی و اعتبار غیر مستقیم و جانبی پس از پایان دوره نمایندگی، بدون تعارف از مزایای جانبی دیگری نیز برخوردار است که همه ساله باعث می شود عده ای کثیری احساس تکلیف کنند و بیرق « أريد أن أخدم الناس» یا همان خدمت به مردم را با تمام قوا به اهتزار در آورند!  
با این حال اگر بنای تفکر نامزدهای انتخاباتی را خدمت به خلق تصور کنیم، باید اذعان داشت نمایندگی تنها  خدمت به خلق نیست و سویه های گوناگونی دارد که یکی از آنها اتخاذ تصمیمات حیاتی برای آینده نظام و کشور است. در مسیر این تصمیم گیری ها نمایندگان مجلس، بار ها توسط کارتل‌های قدرت و لابی‌های سیاسی و تجاری با پیشنهادات اغواکننده مواجه می شوند که اگر خدا را ناظر بر اعمال خود ببینند، در برابر این سهم خواهی ها و ناعدالتی ها سکوت نمی کنند و در نهایت در صف مردم قرار می گیرند. در حقیقت نمایندگان در طول دوران نمایندگی با  سفره‌های رنگین و پر زرق و برق، وعده های آنچنانی، حتی تهدید ها و تهمت ها و توهین ها  و ... در بوته آزمایش قرار می گیرند و نماینده ای که آرمانش و هدفش را خدمت به مردم معرفی کرده و خدا ترسی و رضایت خلق را در تصمیم گیری هایش به منفعت کارتل ها و لابی های تجاری و سیاسی ترجیح دهد، از این آزمون سربلند بیرون خواهد آمد و در پیشگاه خلق و خالق روسفید خواهد ماند.  
اما سوگمندانه این خداترسی و شفافیت در همه نمایندگان نیست و اگر اینگونه بود شاهد رد صلاحیت برخی نمایندگان مجلس در ادوار مختلف به دلیل پرونده‌های اقتصادی و اخلاقی نبودیم و همین ضرورت شرکت در انتخابات و انتخاب کاندیدای اصلح را صد چندان می کند!
با این حال سنگ محکی برای خداترسی و سنجش میزان مقاومت افراد در برابر کارتل های قدرت و مراکز فساد وجود ندارد و تنها در مواجهه با موقعیت های اغواکننده و شیطانی، می توان به اصالت ذات افراد و میزان صداقت و پاکی شان پی برد.  
شاید در این مسیر مطالعه سوابق و زندگی نامه افراد، بررسی ساختار فکری و عقیدتی اطرافیان و نزدیکان کاندیداها، بررسی دیدگاه ها و نظرات خود کاندیدا ها و در مجموع موضع گیری و سخنرانی ها، تالیفات و مقالات منتشر شده در باب موضوعات مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ... بتوانند در تصمیم گیری در خصوص انتخاب کاندیدای اصلح تا حدودی موثر باشند.  
امید که نمایندگان مجلس آتی که کمتر از یک ماه دیگر به مردم معرفی خواهند شد از آزمون های بزرگ سربلند بیرون بیایند و شاهد ماجراهایی چون شاسی بلند و حمله به پلیس راهور و حمایت کارتل های اقتصادی فاسد و افراد معلوم الحال و ... نباشیم. چرا که در غیر این صورت علاوه بر خدشه وارد شدن به شان و جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی و مجلس شورای اسلامی، میزان اعتماد مردم به آنها و کلان نظام نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر