c_300_250_16777215_10_images_95007.jpg


ترکمن سسی - سرهنگ نصیری رضی گفت: چتر مشاوره و مددکاری اجتماعی پلیس گلستان در 23 کلانتری استان فعال است.


به گزارش خبرنگار ما، سرهنگ علیرضا نصیری رضی در نشست خبری و تعاملی با خبرنگاران و رسانه های گروهی گفت: چتر مشاوره و مددکاری اجتماعی پلیس گلستان در 23 کلانتری استان فعال است و 65 نفر مشاور و مددکار اجتماعی در سطح کلانتری های استان مشغول ارائه خدمات هستند.
وی بیان کرد: نقش روابط عمومی بسیار تاثیرگذار است و روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی بین سازمان و مخاطبانش یعنی همه آحاد جامعه محسوب می شود. مهمترین وظیفه ما پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان بیان کرد: خواسته ما این است که رسانه ها در حوزه آسیب های اجتماعی چترشان را گسترده تر کرده و مطالبه گری خود را نسبت به سازمان هایی که جلوتر هستند، داشته باشند. رویکرد پلیس از پلیس پاسخگو به سمت پلیس مطالبه گر تغییر کرده است و رسانه ها همچنان که باید ما را نسبت به مسائل آگاه کرده و نقد کنند، باید خواسته و مطالبات مردم را منتقل کنند.
سرهنگ نصیری رضی با اشاره به اینکه، بخشی از امنیت جامعه ارزش های جامعه می باشد، افزود: در حوزه خبر و آموزش، بیشترین انتظار را از خبرنگاران داریم و طبیعتا در بخش امنیت عینی و در بحث امنیت ذهنی، نقش رسانه ها بسیار پررنگ تر است.
وی خاطرنشان کرد: اقدامات پلیس زمانی موثر است که اعتماد اجتماعی به این نیرو وجود داشته باشد و این سرمایه ای است که آن را اصحاب رسانه به وجود می آورند.
معاون فرهنگی پلیس گلستان افزود: مهم ترین وظیفه ما در معاونت اجتماعی و فرهنگی، پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب ها با مشاوره و مددکاری اجتماعی می باشد.
سرهنگ نصیری رضی درخصوص عملکرد و اقدامات پلیس در حوزه مشاوره و مددکاری در سال گذشته، افزود: توانستیم با افزایش چتر خدمات مشاوره ای و مددکاری، ارائه این خدمات را در 22  کلانتری و یک پاسگاه انتظامی و در مجموع در 23 نقطه در سطح استان فعال کنیم.
وی افزود: امروز 22 کلانتری ما حداقل یک یا دو مشاور و مددکار اجتماعی دارند و همچنین اولین استانی هستیم که توانستیم در پاسگاه سعدآباد مشاور و مددکار اجتماعی فعال کنیم و شهروندان می توانند از این خدمات استفاده کننند.
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان بیان کرد: مجموعا 65 نفر مشاور و مددکار اجتماعی در سطح کلانتری های استان مشغول ارائه خدمات هستند.
سرهنگ نصیری رضی با بیان اینکه، مرکز مشاوره آرامش پلیس گلستان به عنوان مرکز تخصصی و معتبر نیروی انتظامی در بحث ارائه خدمات مشاوره و مددکاری است، گفت: در سال گذشته تعداد مراجعین به این مرکز 5 هزار و 100 نفر بودند و 17 هزار 300 نفر هم به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری ها مراجعه کردند. میزان شاخص مصالحه هم 79 درصد بوده است.
وی به برگزاری کارگاه های آموزشی و بهداشت و درمان در مناطق حاشیه نشین و معرض آسیب خبر داد و افزود: سال گذشته 2 طرح نذیر و بصیر را برگزار کردیم که طرح نذیر با محوریت " ارتقاء منزلت سربازان" و طرح بصیر با "محور مقاومت و سردار سلیمانی" بوده است .

رستم جرجانی / خبرنگار

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر