c_300_250_16777215_10_images_95072.jpg

 

گرگان : ترکمن سسی - حجت الاسلام دیلم در نشست هم اندیشی با اساتید مدارس علوم دینی اهل سنت گلستان گفت: تحولات تاریخی بخاطر وجود اندیشمندان و معلمان است.


به گزارش رابط خبری مرکز اسلامی گلستان، حجت الاسلام نورعلی دیلم در نشست هم اندیشی با اساتید مدارس علوم دینی اهل سنت و تجلیل از مدرسین برتر استان گلستان ضمن گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر و تسلیت ایام سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خرداد، ضمن ابلاغ سلام آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: اندیشمندان و معلمان در تحولات تاریخ نقش داشته اند و اگر تحولی در طول تاریخ اتفاق افتاد و چراغی روشن شد و مردم در مسیر هدایت و سعادت قرار گرفتند، بخاطر وجود اندیشمندان، معلمان و اساتیدی بوده است که انسانها را از مسیر تاریکی و ظلمت به سمت نور سعادت و رستگاری هدایت کردند.
وی با بیان اینکه، سخن در خصوص مقام معلم، استاد و مدرس زیاد است، افزود: افتخار داریم در دین مبین اسلام هستیم دینی که تمامی دستورات آن برپایه اندیشه، معرفت، قلم، خواندن و علم آموزی می باشد.
رئیس مرکز اسلامی استان گلستان با بیان اینکه، پیامبر (ص) ايصال الى المطلوب بود، افزود: پیامبر (ص) می فرمایند: "اگر یک نفر را هم از مسیر گمراهی و ضلالت نجات دادی انگار کل مردم را نجات دادی". پیامبر (ص) افتخار می کرد که معلم بود. اخلاق ایشان بطوری بود که افرادی را که در طلب علم آموزی بودند، پذیرا بود.
حجت الاسلام دیلم با اشاره جایگاه و مقام معلم و استاد افزود: احادیث زیادی در رابطه با رفتار با معلم آمده است. حضرت علی (ع) می فرمایند: "هرجایگاهی که داری باید نسبت به جایگاه والدین و معلم تکریم و احترام کنید." . در رساله حقوق امام سجاد (ع) درباره حقوق معلم آمده است: حق کسي که عهده دار تعليم توست آن است که او را بزرگ بشماري و تعظیم کنی و مجلس او را سنگين بداري و به سخنانش نيکو گوش فرا دهي و .... .
وی در ادامه با اشاره به جایگاه دعای خیر علما و مدرسین ترکمن صحرا گفت: دعای خیر جایگاه ویژه ای در بین علمای ترکمن صحرا دارد. صحیفه سجادیه امام سجاد (ع) نمونه کاملی از دعای خیر است که به آن توجه کنیم. تدریس و درس دادن با نگاه دینی و قرآنی بسیار اثرگذار و تاثیرگذار است. امروز لازم است به سمت و سویی برویم که از نظر علمی به جایگاه دعای خیر عالم و معلم بپردازیم.
رئیس مرکز اسلامی استان گلستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه، شرایط تدریس با گذشته فرق دارد، گفت: امروز بنا به مقتضیات زمان، نیازها و شبهات متفاوت شده است. امروز لازم است با حفظ سنت های قدیم و حفظ ارزشها، متناسب با زمان پیش برویم و داشته های قدیم خود را همراه با آموخته های امروزی و مهارت های روز به جامعه و مخاطبان ارائه دهیم. امروز تاثیرات مدرس و استاد کل جامعه را در بر می گیرد.
حجت الاسلام دیلم، اخلاص و تدریس بدون تبعیض را از ویژگی های مهم معلم و مدرس بیان کرد و گفت: پیامبر (ص) می فرمایند " دورترين خلايق از خدا آموزگار كودكانی است كه ميان آنان همه را به يك چشم نگاه نكند و تبعیض قائل شود و در تدریس خدا را در نظر نداشته باشد.
وی، تواضع و فروتنی را از دیگر خصلت های معلم و استاد برشمرد و افزود: آفت علم غرور است. بنا به فرمایشات حضرت علی (ع)، معلم در مقابل دانش آموزان خود تواضع داشته باشد. معلم خوب کسی است که با فن بیان خوب و آشنایی کامل با جهان اسلام با اخلاق حسنه و سعه صدر، درست زندگی کردن، درست اندیشیدن، طریق زندگی با مردم، مهارت آموزی، تعامل و گفتگو و ... را یاد بدهد زیرا شخصیت دانش آموز از شخصیت استاد شکل می گیرد و کامل می شود.
حجت الاسلام دیلم همچنین گفت: برنامه های فرهنگی و آموزشی، خدمات بیمه ای و شهریه ای، اعطای مدارک رسمی وزارت علوم، دوره های ضمن خدمت و مهارت افزایی، دوره های بصیرت افزایی و ایجاد مرکز تخصصی در گنبد از جمله خدمات ارائه شده به طلاب و روحانیون اهل سنت می باشد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر