c_300_250_16777215_10_images_IMG11573824.jpg


رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت: نخستین رویداد رفع نیاز فناورانه را برگزار کردیم و تا این لحظه هشت نیاز فناورانه در استان منجر به قرارداد شده و پنج نیاز فناورانه نیز در دستگاه‌های اجرایی استان با شرکت‌های دانش بنیان در حال عقد قرارداد هستیم.


به گزارش خبرگزاری علم و فناوری استان گلستان، مهدی غفاری، رئیس پارک علم و فناوری گلستان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال با در راستای تحقق شعار سال و تولید دانش بنیان اقدامات خوبی از سوی دستگاه‌های اجرایی در دستور کار قرار گرفت.
غفاری بیان کرد: در ابتدای سال قانون جهش تولید دانش بنیان ابلاغ شد و وزارت صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، وزارت علوم تا این لحظه آیین‌نامه‌های مختلفی را در هیئت دولت مصوب و ابلاغ کردند که می‌تواند راهگشا برای بسیاری از مسائل شرکت دانش بنیان شود.
وی افزود: در استان گلستان پیش از ابلاغ شعار سال ۵۰ شرکت دانش بنیان و ۹ شرکت خلاق فعال داشتیم که تا به امروز ۶ شرکت دانش بنیان افزوده شده و تعداد شرکت‌های خلاق نیز به ۱۵ شرکت در استان رسیده است.
این مقام مسئول بیان کرد: گرچه به هدفگذاری که برای ایجاد شرکت‌های خلاق و دانش بنیان در نظر گرفته شده فاصله معناداری داریم ولی رشد خوبی را در ایجاد این شرکت‌ها در استان شاهد هستیم و از نظر این شاخصه از میانگین کشوری جلوتریم.

غفاری افزود: برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده و با کمک شرکت شهرک‌های صنعتی استان و سازمان صمت و دیگر دستگاه اجرایی نخستین رویداد رفع نیاز فناورانه را برگزار کردیم و تا این لحظه هشت نیاز فناورانه در استان منجر به قرارداد شده و پنج نیاز فناورانه نیز در دستگاه‌های اجرایی استان با شرکت‌های دانش بنیان در حال عقد قرارداد هستیم و این یک اتفاق مبارکی بود.

وی افزود: با جذب اعتباری که از تهران صورت گرفته برای نخستین بار تیمی را به منظور صادرات محصولات دانش بنیان استان به نمایشگاهی در قزاقستان اعزام کردیم که ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این امر در نظر گرفتیم.
این مقام مسئول ابراز داشت: یک اتفاق بزرگ دیگر در گلستان رویداد جذب سرمایه برای استارتاپ‌ها بود و در یک رویداد دو روزه ۲۰ میلیارد تومان بخش خصوصی و صندوق‌های مرتبط با بخش خصوصی موافقت اولیه برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان استان در این رویداد داشتند.
غفاری افزود: امسال به دنبال این هستیم از طریق تسهیلات هفت میلیارد تومان شرکت‌های دانش بنیان را حمایت کنیم و رشد خوبی از این نظر در سال‌های اخیر رقم خورده ولی این میزان حمایت کافی نیست.
وی متذکر شد: یکی از مسیر‌های خوبی که دولت برای شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته تسهیلات تبصره ۱۸ است ولی متأسفانه مقداری که توانستند این شرکت‌های دانش بنیان دریافت کننند بسیار کم بوده و گلایه‌ای را از سوی شرکت‌های دانش بنیان شاهد بودیم.
خبرنگار: داود خاندوزی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر