c_300_250_16777215_10_images_22211.jpg


ترکمن سسی - سارا مفیدی بانوی نقاش ترکمن می گوید: یک هنرمند نسبت به پدیده ها و اتفاقات اطرافش حساس تر است و این حساسیت را با هنرش نشان میدهد تا جامعه به درک و آگاهی بهتری نسبت به اتفاقات اطرافش برسد.


هنر و آثار هنری همیشه مورد توجه انسان ها بوده و تحسین آنها را برانگیخته و پیام های مثبتی را مخابره کرده است. افراد جامعه به فراخور حال خود مجذوب هنر شده و از آن بهره می برند. احساس خوبی را تجربه می کنند و بر کیفیت زندگی خود می افزایند. هنرمندان نیز به نیازهای واقعی مردم توجه می کنند و به مردم و زندگی آنها بی تفاوت نیستند.

اولین نمایشگاه نقاشی انفرادی سارا مفیدی اردیبهشت ۱۴۰۱ در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرترکمن برپا شد و علاقمندان و دوستداران آثار هنری فرصت داشتند تا به مدت چند روز نقاشی های متنوع این هنرمند ترکمن را ببینند.


این هنرمند سیمین شهری که دبیری ادبیات فارسی است می گوید که حدود دو دهه نقاشی کشیده و بیشتر علاقمند است تا موضوع های فرهنگ و آداب و سنت های ترکمن را به تصویر بکشد.


او در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام برخی آثارش را به اشتراک می گذارد و با دیدن این آثار می توان تنوع و کیفیت نقاشی های او را مشاهده کرد.
از او درباره سبک کار نقاشی اش پرسیدیم، می گوید: مثل هر نقاشی من هم کارم را با سبک رئال آغاز کردم ولی در کارهای اخیرم سبک امپرسیونیسم هم داشتم و تکنیک کارم هم رنگ روغن و سیاه قلم هستند.


مفیدی  در زمینه طراحی و سیاه قلم از آموزش اساتید گرگان نیز بهره گرفته است اما به گفته خودش در زمینه رنگ روغن خود آموخته است. مفیدی سه سال پیش در نمایشگاه آنلاین آثار هنری فرانسه با عنوان سفر هنر نیز شرکت کرده و مدرک مشارکت دریافت کرده است.


او هنر را وسیله ای برای آگاهی بخشی و امیدآفرینی در جامعه می بیند و می گوید: هنر می‌تواند یک وسیله ارتباط باشد و احساسات هر فردی با هر زمان و فرهنگ و سنت متفاوت به هم پیوند دهد و بیشترین رسالت آن آگاهی بخشی است یک هنرمند نسبت به پدیده ها و اتفاقات اطرافش حساس تر است و این حساسیت را با هنرش نشان میدهد تا جامعه به درک و آگاهی نسبت به اتفاقات اطرافش برسد. همچنین یکی دیگر از رسالت های هنر امید بخشی است و یک هنرمند میتواند نقطه روشن و شاد جامعه را پررنگ کرده و به نمایش بگذارد.


مفیدی درباره نقش و تاثیر هنر در فرهنگ بومی و محلی می گوید: این هنر است که باعث حفظ ارزش ها و اندوخته های فرهنگی هر قشر میشود و فرهنگ قدیم و نو را به هم پیوند داده و به غنی شدن آن کمک میکند.


پرسیدیم هنرمندان نقاش چگونه در غم ها و شادی های مردم شریک‌می شوند؟ می گوید: یک هنرمند نقاش میتواند با خلق یک اثر غم ها و شادی های مردمش را پررنگ تر و گیرا تر به نمایش بگذارد تا همان مردم برای از بین بردن غم ها به تکاپو بیفتند و شکرگزار شادی ها باشند.


این بانوی نقاش ترکمن در پایان می گوید: یک اثر ماندگار یک اثر خلاقانه است که مخاطب و جامعه را به سوی رشد و آگاهی سوق میدهد. یک اثر ماندگار باید زاده ذهن و احساس خود نقاش باشد و در متن خود پیام تاثیرگذار و رهایی بخش داشته باشد.

 

خبرنگار: بلقیس کردبچه

c_300_250_16777215_10_images_22212.jpg

دیدگاه‌ها  

0 #1 سلیم شیری 1402-06-08 20:28
درود بر همه بانوان هنرمند صحرا، آثار هنری بانوان شهرمان بر اعتبار فرهنگ بومی خواهد افزود. درود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر