c_300_250_16777215_10_images_ketab3.jpgترکمن سسی :مرتضی محمدزاده، معاون پارلمانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، امروز (پنج شنبه) در بیست و سومین همایش تکریم مقام کتابدار و ترویج گفتمان کتابخوانی در گرگان گفت: در کل کشور 3 هزار و 412 باب کتابخانه وجود دارد که 2 میلیون و 370 هزار نفر در آنها عضویت دارند. همچنین در این کتابخانه ها بیش از 40 میلیون جلد کتاب وجود دارد.

وی با اشاره به فعالیت 6 هزار و 12 کتابدار در کتابخانه های کشور، افزود: در شش ماهه نخست امسال بیش از 19 میلیون جلد کتاب به اعضا امانت داده شده است.
محمدزاده با بیان اینکه اقدامات خوبی برای ایجاد انگیزه کتابداران انجام شده است، خاطرنشان کرد: ایجاد انگیزه برای کتابداران بسیار مهم است تا بتوانند وظایف خود را به خدبی انجام دهند.
وی با اشاره به برقراری ارتباط نزدیک و صمیمانه دبیرکل و همکاران، گفت: سامانه ای ارتباطی از سوی دبیرکل راه اندازی شده که در این مدت 35 هزار ایمیل از سوی دبیرکل پاسخ و دستور بررسی داده شده است.
محمدزاده با اشاره به الزام آور بودن قانون نیم درصدی درآمدهای شهرداری ها به حوزه کتابخانه ها، یادآور شد: این مسئله از قبل وجود داشت اما الزام قانونی نداشت اما با همکاری مجلس و نمایندگان این قانون اصلاح و الزام آدر شد. امیدواریم شهرداری ها کمک هایی را برای توسعه فضا و مکان و منابع داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: تبدیل کتابخانه ها به مراکز فرهنگی اثرگذار، برگزاری نشست های هم اندیشی با متخصصان و اهل فن، برگزاری دوره های مشاوره ای برای کتابداران و تبدیل شعار کتابدار به کتاب یار را از جمله برنامه های محوری در حوزه کتاب و کتابخوانی برشمرد.

منبع :شبستان

c_300_250_16777215_10_images_ketab2.jpgc_300_250_16777215_10_images_ketab1.jpg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر