c_300_250_16777215_10_images_011111111111111112.jpg

ترکمن سسی-نحوه ی صدور پروانه های استحکام بنا در برخی روستاهای کلاله با اعتراض مردم روبرو شده است.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی از کلاله گازرسانی به روستاهای کلاله که باعث شادی مردم منطقه شده است در حالیکه برخی از مردم اعتراضاتی نیز به روند برخی کارها دارند.

یکی از اهالی روستاهای بخش مرکزی کلاله گفت: ساختمان های قدیمی برای گازکشی نیازی به پروانه ساختمان ندارند ولیکن ساختمان های نو ساخت که فاقد پروانه ساختمان هستند باید مراحلی را طی کنند و گواهی استحکام بنا بگیرند.

این روستا نشین افزود:طبق کمیسیون ماده ۹۹ بخشداری هر مهندسی که پروانه اشتغال شهری دارد می تواند گواهی استحکام بنا را مهر و تایید کند و این نکته در بطن قانون آمده است.

این روستانشین با گله مندی گفت:ما که گواهی استحکام بنا را با صرف هزینه از مهندس مورد تایید قانون گرفتیم باید دوباره برای گواهی استحکام بنا هزینه کنیم و گواهی استحکام بنا بگیریم،آن هم از چند مهندس مورد تایید بخشداری که فرقی بین آنها و سایر مهندسین نیست.

یکی از مهندسین ناظر با اعتراض به این اعمال گفت: چرا باید چند نفر خاص گواهی استحکام بنا صادر کنند در حالیکه هر مهندسی می تواند آنرا صادر کند.

این مهندس ادامه داد: باید بر روی گواهی استحکام بنا که صادر می شود جمله ی برگه ی گواهی استحکام بنا درج شود که در برگه های صادره از این مهندسین این لفظ دیده نمی شود.

این مهندس با بیان یکسان نبودن تعرفه های دریافتی نیز گفت: وقتی تحقیق می کنیم تعرفه های دریافتی نیز یکسان نیست و این عامل نیز اعتراض مردم را بیشتر میکند.

این مهندس گفت: قانون باید یکسان باشد،اداره گاز مراوه تپه میگوید بنای هرکس سقف داشته باشد و دیواری برای نصب کنتور داشته باشد به منزل وی گاز رسانی می شود درحالیکه در کلاله اینگونه نیست.

وی ادامه داد: اعتراض ما به جایی نرسیده است و از مسئولین امر می خواهیم به این تناقضات پاسخ بدهند یا ما اشتباه میکنیم یا قانون یکسان اعمال نمی شود.

شایان ذکر است در حال حاضر برخی از اهالی روستاهای مالای شیخ غراوی،مالای شیخ گینگ لیک و آجن سنگرلی نسبت به این قضایا اعتراض دارند و خواستار رسیدگی مسئولین هستند.

از مسئولین ذیربط انتظار می رود به شبهات به وجود آمده درباره ی این نکات پاسخ و توضیحات لازم را به مردم این منطقه ارائه دهند.

 

دیدگاه‌ها  

0 #1 az 1394-08-23 23:19
با سلام
احتمالامهر مهندسی اون چند نفر هم تیمی بخشداری به مربی گری اقای.... معجزه میکنه و مهر بقیه مهندسا نه
نقل قول کردن
+1 #2 جبار 1394-08-23 23:40
سلام
یکی از دوستانم میخواست کنتور برق بگیره که از طرف بنیاد مسکن فرستادن بخشداری,که بخشداری هم شماره مهندسی رو داد و گفت که باهاش تماس بگیرید کارتون رو انجام میده
اون مهندس هم اومد و گفت پانصد تومن پول بریز به حسابم تا تاییدیه بدم با چه حساب کتابی نمیدونم,با کلی اشنا و پارتی بازی سیصد تومن ریخت و نامه گرفت(حالا این تخفیف از سهم مهندس بود یا بخشداری خدا میدونه)
با چه حساب کتابی خدا میدونه
خداوندا یاریم کن
نقل قول کردن
+1 #3 علی 1394-08-24 10:17
با سلام

1-تاییدیه هایی که از ان حرف میزنید استحکام بنا نیست،کسی نمیداند اسمش چیست،معلوم نیست به کمسیون ماده 99 ربطی دارد یا نه
2-شما از لفظ چندین مهندس استفاده کردید که از چندین سال پیش تا دو هفته پیش فقط و فقط یک نفر مهر میزد و خدا میدونه با چه دلیلی و چطور انتخاب میشد
نقل قول کردن
+1 #4 H 1394-08-24 15:45
با عرض سلام خدمت مردم شريف كلاله، خاصه روستاييان عزيز و همچنين دلواپسان محترم، بهتر نيست بجاي اين حرفها ، به بخشداري مراجعه كنيد تا كاملاً قانع بشيد ؟ بهتر نيست بجاي بازگو كردن حرف ديگران بدون سند و مدرك از متوليان امر جواب بخواهيد.
ترکمن سسی:این هم پاسخ مسئولانه جناب حبیبی.
نقل قول کردن
0 #5 محمد 1394-08-25 13:42
با سلام
جهت ارایه گواهی استحکام بنا در روستا تنها مهندسینی میتوانند که دارای پراونه اشتغال نظارت روستایی مورد تایید وزرات راه و شهر سازی در ان بخش دارند انجام دهند.وهر مهندسی که دارای پروانه نظارت روستایی دارد فقط در بخشی که در پشت پروانه درج شده میتواند نسبت به صدور گواهی استحکام بنا اقدام نماید.ضمنا پروانه اشتغال مهندسی ربطی به شهرداری ندارد.
نقل قول کردن
+1 #6 محمد صفا 1394-08-25 20:38
با سلام اداره گاز شهرستان کلاله متاسفانه باند بازی و رشوه خوارن
هرکی اشنا داشته باشه و هزینه کنه در اولویت اول هستن
کسی هم نیست رسیدگی کنه
نقل قول کردن
+1 #7 محمد صفا 1394-08-25 20:42
با سلام
کارمندان شهرداری و بعضی ارگانها چطوری در عرض 5 یا 6 سال میلیونر تشریف دارن به خاطر دستیابی به اطلاعات افزایش بافت روستاها وشهر و خریدن زمین در ان مناطق توسط دلالهای خودشان اما مردم بیچاره و ساده منطقه برای گرفتن یه کنتور برق وگاز چند سال باید تو نوبت باشن
نقل قول کردن
0 #8 az 1394-08-25 22:43
با سلام خدمت اقای حبیب زاده کارشناس زبده بخشداری
در اینکه شما تبحر خاصی در توجیه کردن(قانع کردن)دیگران دارید بر هیچ کس پوشیده نیست
خیلی دوس دارم بدونم این موضوع رو که ساختمانهایی که استحکام لازم رو ندارند چطور تاییدیه میگیرن
نکنه عوامل طبیعی رو هم قانع کردید
کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودشو به خواب زده رو نمیشه بیدار کرد
نقل قول کردن
+1 #9 جبار 1394-08-26 08:04
با سلام خدمت مردم کلاله چه دلواپس و چه غیر دلواپس
اقای حبیبی یا حبیب زاده شما با سند و مدرک از خودت)نه بخشداری)) دفاع کن تو این سایت یا سایت وابسته به خودت(کلاله...)
نقل قول کردن
0 #10 H 1394-08-26 13:29
با عرض سلام خدمت همه مردم شریف ایران , خاصه مردم شریف و پاک شهرستان کلاله , جناب آقای محمد که در خصوص حوزه صلاحیت نظام فنی روستایی و شهری صحبت کردن باید عرض کنم شما قوانین رو شنیدید و لی تبصره های اون رو نمیدونید پس بهتر اطلاعاتتون رو بیشتر کنین .دوست عزیزم محد صفا تهمت زدن کار ناشایست , غیر اخلاقی و از گناهان کبیره هستش که حق الناس رو در پی داره , اولا وضع معیشتی هر کارمندی رابطه غیر مستقیم با شغل اداری اون شخص داره شاید اون بندگان خدا خارج از اداره هم شغلی دارند یا ارثی دارند ثانیا میزان درآمد هر شخص ارتباط مستقیم با سطح درک اون شخص از فضای اقتصادی میزان تلاش و پشت کارش داره ,, دوست عزیزم آقای az بنده حبیب زاده نیستم و نقشه های استحکام بنا در شهر و روستا دلیل بر تایید استحکام بنیای ملک نیست صرفا یک کاغذ بازی هستش , ذاتا جریمه دلیل بر رفع نقص نیست صرفا یک اقدام پیش گیرانه هستش
نقل قول کردن
0 #11 محمد صفا 1394-09-06 23:56
با سلام و خسته نباشید جسارت بنده رو ببخشین هرگز همچین قصدی نداشتم کسی را برنجانم چشم خود را باز کنید و واقع بین باشید بنده نمیگوییم همه کارکنان به این صورت عمل میکنند خیلی از کارمندان روسای ادارات ومسولین به صورت خالصانه دارن به مردم خدمت میکنن وبر هیچ کس هم پوشیده نیست اما قصد بنده پیشگیری است مردم به ان اندازه از شعور اجتماعی و ساسی رسیدن که بدونن کی مخلصه وداره به مردم وکشور خدمت میکنه وکی داره زیر ابی میره ماحواسمون به عملکرد شما هستش ومجددا عذر خواهی میکنم اگه منظور خودم را خوب نرسوندم
نقل قول کردن
0 #12 az 1395-03-06 00:14
با تشکر از سایت ترکمن سسی که با پیگیریشون تونستن تا بخشی از مشکلات مربوط رو حل کنن
قیمت ها نجومی نیست و بقیه مهندسا هم میتونن استحکام بنا صادر کنن و این طرح از انحصاری بودن در اومد هر چند که برا مقابله به مثل کردن ّ،بخشداری تخفیف تا هفتاد درصد میده اونم نوش جون مردم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر