c_300_250_16777215_10_images_77778.jpg

 

گرگان : ترکمن سسی - ضرورت پروژه رادار و سیستم سیار هواشناسی برای مدیریت بحران در استان موضوعی است که در دیدار مدیرکل هواشناسی و مدیرکل مدیریت بحران گلستان مطرح شد.



نوربخش داداشی مدیر کل هواشناسی استان روز سه شنبه 22/4/1400 با حضور در اداره کل مدیریت بحران با با رسول حسام مدیر کل مدیریت بحران استان دیدار و گفتگو کرد.
 
به گزارش روابط عمومی هواشناسی گلستان، در این ابتدای این دیدار داداشی مدیر کل هواشناسی استان با تبریک انتصاب دکتر رسول حسام به سمت مدیر کل مدیریت بحران با ارائه گزارشی در خصوص وضعیت فعلی هواشناسی استان در امر خدمات رسانی گفت:

با توجه به بحث تغییر اقلیم تکرار وقوع پدیده های حدی بیانگر آن است که این موضوع در گلستان نمود بیشتری دارد که نیاز است همچنان در راستای تجهیز استان به تجهیزات بروز هواشناسی بیش از پیش تلاش نماییم.

وی افزود: با اقدامات انجام گرفته تاکنون علاوه بر کلنگ زنی پروژه رادار و ابلاغ اعتبار صورت گرفته یک ایستگاه سینوپتیک دریایی تمام اتوماتیک را در شرقی ترین نقطه دریای خزر احداث و راه اندازی نمودیم که در راستای خدمت رسانی به کاربران تخصصی و عمومی فعالیت می نماید و همینطور در شهرستانهای آق قلا، کردکوی نیز ایستگاه هواشناسی در حال بهره برداری بوده و احداث ایستگاه هواشناسی آزادشهر و گالیکش هم در برنامه عملیاتی هواشناسی استان قرار دارد.

داداشی همچنین گفت: در سال گذشته تعداد 15 ایستگاه دیتالاگر آنلاین را در مناطق کوهپایه ای و کوهستانی استان ایجاد کردیم که برای تکمیل این نوع ایستگاه بخصوص در مواقع بروز سیل لازم است که تعدا آن را به 25 ایستگاه ارتقا دهیم که در این زمینه همیاری و همکاری مدیریت بحران استان میتواند بسیار مثمر ثمر باشد.

مدیر کل هواشناسی استان در ادامه گفت: بهره برداری از دو ایستگاه پایش گردو غبار در منطقه مرزی اینچه برون و مراوه تپه از دیگر اقدامات انجام شده است که در بحث وقوع ریزگردها و مطالعات مربوطه داده های ان کمک شایانی می نماید.

داداشی در پایان سخنان خود از نیاز استان به یک ایستگاه سیار برای اطلاع رسانی در شرایط خاص مانند وقوع آتش سوزی و همینطور وقوع مخاطرات جوی در مناطق صعب العبور و فاقد ایستگاه گفت و افزود: تجهیزات مورد نیاز توسط سازمان هواشناسی خریداری شده و بر اساس مصوبات شورای هماهنگی مدیریت بحران، مبنی بر تامین اعتبار لازم برای خرید یک دستگاه خودروی خاص و کمک دار جهت بهره برداری از آن هستیم که در این زمینه تاکنون اقدامی از سوی مراجع مربوط صورت نگرفته است.

دکتر رسول حسام مدیرکل مدیریت بحران نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار واقداماتی که در حوزه هواشناسی در استان صورت گرفته گفت: پیش بینی دقیق هواشناسی میتواند در پیشگیری، برنامه ریزی و مقابله با بحران های جوی کمک شایانی نماید و مبنای اقدام مدیریت بحران را تحلیل ها و هشدارهای هواشناسی دانست و از اقدامات انجام شده در استان بخصوص در بخش رادار، ایستگاه دریایی و پایش گردو غبار تشکر و قدردانی نمود.

وی افزود: مدیریت بحران یک تشکیلات انسجام دهنده است که این فاکتور بین بخشی پررنگ تر از منابع اعتباری بوده و گرد هم آوردن دستگاههای ذیربط در مدیریت بحران قطعا توفیق آمیز خواهد بود و مدیریت بحران استان نیز با اولویت بندی در انجام پروژه ها بخصوص در بحث پیگیری و احداث هر چه سریعتر رادار استان و همینطور سیستم سیار هواشناسی که از ضروری ترین تجهیزات مورد نیاز استان است همراه و همیار هواشناسی استان خواهد بود و در سایر بخش های لازم نیز از هیچ کوششی در راستای حمایت از هواشناسی استان دریغ نخواهد نمود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر