c_300_250_16777215_10_images_13930229115546372796064.jpg

ترکمن سسی-مدیرکل زندان‌های گلستان گفت: در سالجاری با تلاش‌های تیم اخذ رضایت از شاکی 38 زندانی قصاص در مرحله اجرا توانسته‌ایم رضایت خانواده‌های شاکی را بگیریم و آنها از اعدام نجات پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از فارس، محمود امینی ظهر امروز در شانزدهمین جشنواره شهید رجایی و تقدیر از دستگاه‌های برتر سال 1393 استان گلستان اظهار کرد: اداره کل زندان‌ها در محور صیانت از حقوق مردم و سلامت اداری در جشنواره شهید رجایی حائز رتبه برتر شده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در فرمان هشت ماده‌ای بحث انتظارات از نظام اداری و صیانت از حقوق مردم را بیان کردند و این اداره کل نیز تلاش‌هایی در این خصوص انجام داده است.

امینی تصریح کرد: وظیفه این سازمان انجام مجازات است و کسی که به زندان مراجعه می‌کند، به دست آوردن رضایت شاکی آنها کار بسیار سختی است.

وی گفت: فعالیت‌هایی انجام داده‌ایم که منجر به رضایت 100 درصدی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان شده است.

مدیرکل امور زندان‌ها اطلاع‌رسانی شفاف به ارباب‌رجوع را یکی از فعالیت‌های انجام‌شده در این سازمان برشمرد و یادآور شد: این مسئله در کاهش فساد اداری نقش ارزنده‌ای داشته است.

امینی یادآور شد: با توجه به اینکه بخش اعظمی از افراد مراجعه‌کننده به اداره کل زندان‌ها را افراد کم‌سواد و بی‌سواد تشکیل می‌دهند، بر همین اساس جلسات پرسش و پاسخ، توزیع کتابچه و آموزش قوانین را در طول سال به‌منظور اطلاع‌رسانی شفاف در برنامه کاری خود قرار داده‌ایم.

مدیرکل زندان‌های گلستان راه‌اندازی سایت اطلاع‌رسانی را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: همچنین در سال جاری با اخذ 2 میلیارد و 655 میلیون تومان اعتبار از مرکز و پرداخت به زندانی‌های تصادف و حوادث، 164 نفر را از زندان آزاد کنیم.

وی تصریح کرد: این اقدام کاهش 12 درصدی زندانی‌های استان را به همراه داشته است.

امینی بیان داشت: تیم اخذ رضایت شاکی در سال جاری توانست با جلب رضایت خانواده‌های اولیای دم، 38 نفر از زندانی‌های قصاص را در مرحله اجرای حکم نجات دهد.

این مسئول بیان داشت: بهسازی و افزایش فضاها، شناسایی نقاط ضعف و آموزش قوانین و مقررات به پرنسل از دیگر خدمات در حوزه تکریم ارباب‌رجوع بوده است.

وی متذکر شد: همچنین در سال گذشته توسعه و ترویج فرهنگ نماز به‌عنوان یک اولویت در دستور کار بوده است و با استفاده از 21 روحانی در پنج نوبت نماز جماعت برای زندانی‌های استان برگزار می‌شود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر