c_300_250_16777215_10_images_CYMERA_20151115_140335.jpg

ترکمن سسی-نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: با اقدامات صورت گرفته و ورود نخستین محموله از قطعات و دستگاه‌های دکل حفاری، تا 20 روز آینده دکل حفاری اکتشاف نفت و گاز در استان گلستان برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از تسنیم، عیسی امامی در حاشیه ورود نخستین محموله قطعات و دستگاههای دکل حفاری نفت و گاز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در گذشته کشورمان مخزن مشترکی را با کشور ترکمنستان داشته و هم‌اکنون نیز کشور ترکمنستان در حال اجرای این عملیات و بهره‌برداری است.

وی افزود: با توجه به اینکه سطح گاز در کشور ما بالاتر است و امیدواریم با نخستین حفاری تا عمق 1400 تا 1500 متری به گاز بیشتر و مطمئن‌تری بدست آید.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ورود نخستین محموله از قطعات و دستگاههای دکل حفاری تصریح کرد: امیدواریم این دکل تا 20 روز آینده برپا شده و عملیت اجرایی آن آغاز شود.

امامی گفت: خروجی این طرح آثار و برکات اقتصادی فراوانی را برای منطقه و استان گلستان خواهد داشت.

وی اظهار کرد: جهت‌گیری دولت در برنامه ششم توسعه این ست که به واسطه پدافند غیرعامل سرمایه‌گذاری خود را در بخش نفت و گاز در محورهای شمالی کشور و به خصوص استان گلستان توسعه دهد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت مصمم است که عملیات اجرایی این طرح را به سرعت انجام دهد و وزیر نفت نیز اجرای این طرح را در دستور کار قرار داده و امیدواریم در برنامه ششم دیده شود.

وی نتایج این مطالعات در سطح گلستان را تغییر سطح استان دانست و افزود: 2درصد درآمدهای نفتی در هر استان به همان استان اختصاص پیدا می‌کند و ما می‌توانیم به‌عنوان منشا درآمد پایدار روی این منبع حساب کنیم.

امامی افزایش ظرفیت اشتغال، سرمایه‌گذاری‌های عظیم در منطقه به‌ویژه منطقه آزاد و شهرک پتروپالایش، ارتباطات بیشتر با کشورهای آسیای میانه و تحول گلستان را از کمترین نتایج این طرح بزرگ عنوان می‌کند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس اظهار کرد: ترکمنستان فعالیت‌های نفت و گاز وسیعی به راه انداخته و از ما زودتر اقدام کرده و دکل‌هایش برپا است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر