c_300_250_16777215_10_images_78070.png

 

گنبدکاووس : ترکمن سسی - کاکا لاچین از فعالان سیاسی اجتماعی فرهنگی گنبدی شامگاه دوشنبه 18 مردادماه 1400 در اثر کرونا درگذشت.

 

وی طی روزهای گذشته به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان تامین اجتماعی بستری بود.

مرحوم کاکا لاچین از چهره های فعال عرصه های مختلف بویژه عرصه های انتخاباتی در منطقه ترکمن صحرا بود. وی طی سال های اخیر در شرکت تعاونی مسکن مهر گنبدکاووس در تامین مسکن افراد واجد شرایط در قالب این طرح نیز مشارکت داشت.

 

امان محمد خوجملی در بخشی از یادداشت خود در یادمان رفیق دیرین می نویسد:

... او زیرک، با هوش و سیاستمدار بود. از عرصه سیاست درک بالایی داشت. گرچه نمی نوشت اما از کلامش مشخص بود شم سیاسی نیرومندی دارد.

 ایران برایش مهم بود. ترکمن صحرا برایش عزیز بود. گنبد را بیشتر از جانش دوست داشت. همیشه می خواست گنبد آباد باشد. او مرد فعال انتخابات بود. بی وجود او دیگر انتخابات رنگ و حلاوت و شیرنی و مزه ی خود را تا سالها از دست خواهد داد. او علاوه بر سیاستمدار بودن مرد عمل در صحنه های مختلف بود. همه جای گنبد را مثل کف دست می شناخت و با خُلق و خوی مردمان هر منطقه آشنا بود که چه می خواهند و با آنها چگونه وارد مراوده شد. با رفتن او تشکل یاشولیها خلاء بزرگی را تجربه خواهند کرد و پرکردنش هم آسان نخواهد بود چون تجربه ی او را همه ندارند.

عرصه ی سیاست و انتخابات و تشکل یابی و تئوری و عمل سازمان یابی درهم تنیده هستند. کمبود هر یک دیگر عرصه ها را متاثر می کند. یک بار برای او گفتم: قاقام چرا فقط از نامزدهای ترکمن در شورای شهر دفاع می کنی مگر فارسها آدمهای خوب ندارند؟ او در جوابم گفت: آدمهای خوب درآن طرف هم زیاد هست. ولی آنها علیرغم خوب بودن همه جای شهر را یکسان آباد نمی کنند. ما در مناطق ترکمن نشین کمبود و عقب ماندگی زیاد داریم. ما اگر سه چهار دوره شورای شهر را تصرف بکنیم می توانیم مناطق ترکمن نشین را هم آباد کنیم. آن موقع با برادران فارس مساوی می شویم و می توانیم نامزدهای مشترک داشته باشیم.

 او آدم حساسی بود بی عدالتی در ساختن و آباد کردن شهر روح او را آزار می داد. او پرکار بود و خستگی برایش معنا نداشت. او گاهی اوقات به من زنگ می زد علاوه بر احوال پرسی در مورد نوشته هایم نظر می داد که در کجاها اشتباه می کنم. معلوم بود که نوشته هایم را به دقت می خوانده است. این درک بالای او را نشان می داد خطای نویسندگان و روزنامه نگاران کوچک نخواهد بود و می تواند در سرنوشت جامعه تاثیر منفی بگذارد. بیماری کرونا صدمات زیادی به جهانیان و ایرانیان و مخصوصاً به ترکمنها وارد کرده است همگی جبران ناپذیر هستند. در طی یک سال گذشته دوستان زیادی را از دست داده ایم. دوستانی مانند مشهد بردی کاظمی و محمد بردی توکلی و آخرینش هم قاقا لاچین و دیگران که هر کدام برای ما یک دنیا ارزش داشتند که دیگر در بین ما نیستند...

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر