c_300_250_16777215_10_images_79001.jpg

 


اینچه برون : ترکمن سسی - "محمد قربان کلته" یادگار دوران هشت سال دفاع مقدس و از جانبازان فداکار میهن اسلامی به جمع همرزمان شهیدش پیوست.



به گزارش خبرنگار ترکمن سسی ، "محمد قربان کلته" یادگار دوران هشت سال دفاع مقدس و از جانبازان فداکار میهن اسلامی بود که پس از سال ها تحمل جراحات و درد و رنج ترکش های موجود در بدن و مجروحیت شیمیایی، در سن 75 سالگی در شهر مرزی اینچه برون به جمع همرزمان شهیدش پیوست.

"محمد قربان کلته" فرزند یگان محمد، متولد 1325 در گمیشان است که به عنوان سنگرساز بی سنگر ترکمن در دوران دفاع مقدس به مدت 27 ماه در عملیات های جنگی و 9 بار هم به صورت داوطلبانه از طرف جهاد پشتیبانی دوران جنگ تحمیلی، به عنوان راننده گریدر، لودر و بولدوزر در جبهه فعالیت داشت‌

سنگر ساز بی سنگر ترکمن "محمد قربان کلته" سرانجام در ارتفاعات قلاویزان در منطقه مهران در حالی که در حال ساخت جاده پشتیبانی و تدارکاتی برای رزمندگان و پاکسازی منطقه بود، بر اثر اصابت ترکش های مین ضد تانک مجروح و زخمی می شود.

"محمد قربان کلته" بعد از بهبودی، در شرکت های راه سازی کشورمان به عنوان راننده گریدر به فعالیت خود ادامه می دهد.

وی در دوران بازنشستگی بر اثر جراحات وارده در جنگ و تحمل درد و رنج ترکش های موجود در بدن و مجروحیت شیمیایی و مشکلات تنفسی ناشی از جنگ، در خانه خود در شهر مرزی اینچه برون بستری شده و سرانجام در تاریخ 20/5/1400 در سن 75 سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به جمع همرزمان شهیدش پیوست.

شهید "محمد قربان کلته" ، سه پسر و دو دختر از خود به یادگار گذاشته است.

گفتنی است، جهادگران جهاد سازندگی با فداکاری و ایثار خود در دوران دفاع مقدس، برای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارند و همواره باید به آن‌ها افتخار کرد.
پیروزی در عملیات‌های بزرگ به خاطر استقرار، آماده سازی، ساخت سنگرها، جاده‌ها و پل‌ها و از جان گذشتگی جهادگران و سنگرسازان بی سنگر بود.

"محمد قربان کلته"، سنگر ساز بی سنگر ترکمن نیز از جمله ایثارگرانی بود که با فداکاری و از جان گذشتگی خود در دوران دفاع مقدس به سهم خود  نقش ارزنده ای در پیروزی های رزمندگان اسلام داشت.
روحش شاد و یادش گرامی

c_300_250_16777215_10_images_79003.jpg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر