c_300_250_16777215_10_images_80059.jpg

 

ترکمن سسی - آخوند کر گفت: آرامش و تسکین قلوب مسلمین با حضور در مساجد محقق می شود.


به گزارش رابط خبری مرکز اسلامی گلستان، آخوند عبدالرحمان کر در همایش تجلیل از مساجد شاخص اهل سنت استان گلستان که به صورت محدود حضوری و مجازی برگزار گردید، گفت: مسجد مکانی است که هر کس برای تامین آن کوشش کند تضمین ایمانی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه، پیامبر (ص) فرموده است “بهترین مجتمعی که در بین بشریت است مساجد هستند” افزود: بیشترین آرامش و اطمینان قلب در مسجد حاصل می شود و به همین خاطر اهمیت دادن به مسجد به عنوان خانه خدا، در دین مبین اسلام مورد استقبال و توجه قرار گرفته است زیرا در زمان پیامبر (ص) مسجد همه چیز مردم بود و همه مسائل در مسجد بررسی و حل و فصل می شد.
امام جمعه بندر ترکمن با اشاره به اینکه، مسجد مکانی است که خداوند در آن تجلی می یابد، گفت: انوار و فیوضات الهی در مسجد سرازیر می شود و خداوند متعال را شاکریم در کشوری زندگی می کنیم که به مسجد اهمیت می دهد.
آخوند کر با ذکر این مطلب که انتخاب مساجد شاخص، باعث تحرک بیشتر آنها خواهد شد، تصریح کرد: باید با ارائه فضایل مساجد و به هر نحو ممکن کاری کنیم که مردم نسبت به مساجد شوق داشته باشند و زمینه های جذب بیشتر نوجوانان و جوانان فراهم گردد.
وی گفت: پیامبر (ص) فرموده است، هر کس وضو گرفته به طرف مسجد قدم بردارد، با آن وضو کم کم گناهانش پاک می شود و وقتی در مسجد حاضر می شود تمام گناهانش پاک می شود.
امام جمعه بندر ترکمن تعامل امام جماعت مسجد با مقتدیان و همسایگان مسجد را از دیگر راه های سوق دادن مردم و خصوصا جوانان به مسجد عنوان کرد و گفت: امام جماعت باید در اطراف مسجد حضور داشته باشد با جوانان بنشیند و با برقراری تعاون و ارتباط صمیمی با جوانان زمینه های سوق دادن آنها به سمت مسجد را فراهم آورد.
آخوند کر در ادامه سخنان خود با ذکر این مطلب که تبلیغات سو دشمنان و غرب چندین سال از ما جلوتر است، گفت: باید وجود مساجدمان را ارج و قدر بدانیم و با برگزاری کلاس های تفسیر و سیره پیامبر مکرم اسلام و برنامه های متنوع فرهنگی و اجتماعی و بیان فضایل آن، زمینه های مقابله با تبلیغات سو دشمن را فراهم کنیم.
وی تاکید کرد: امروز عالمان دینی نباید بیکار بنشینند و باید تمام هم و غم و دغدغه یک عالم دینی این باشد که مردم را به دین و مسجد سوق دهد و اگر با این رویه پیش برویم به همان هدفمان که تکثیر جماعت و ارتباط با مقتدیان است حاصل خواهد شد و مسجد به عنوان محور همه مردم خواهد شد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر