c_300_250_16777215_10_images_80092.jpg

 


گنبدکاووس : ترکمن سسی - قاری ایل امان مشرقی گفت: ایجاد بانک اطلاعاتی حافظان و قاریان باعث برنامه ریزی و ارائه خدمات مطلوب به آنها خواهد شد.



به گزارش رابط خبری مرکز اسلامی استان گلستان، قاری ایل امان مشرقی در جلسه کارگروه قرآنی اهل سنت شمال کشور که به صورت مجازی حضور یافته بود، گفت: لازم است آمار و اطلاعات صحیحی در قالب بانک اطلاعاتی حافظان و قاریان قرآن کریم داشته باشیم تا طبق آن برنامه ریزی کرده تا با حاصل شدن این امر دقیق تر بتوانیم از حافظان استفاده کرده و بهره ببریم.
وی با تاکید بر سطح بندی قاریان و حافظان گفت: سطح بندی باعث می شود که در تمامی پایه ها برنامه مدونی داشته باشیم و زمانی که سطح یک حافظ و قاری توسط اساتید و پیشکسوتان، مشخص شود زمینه را برای برنامه ریزی بهتر و ارتقا آن فراهم خواهد کرد.
مدیر دارالقرآن امام شاطبی(رض) گنبدکاووس خاطر نشان کرد: اگر سطح بندی اتفاق بیافتد می توان کارگاه ها و کلاس هایی متناسب با قاری و حافظ مربوطه برگزار کرد.
قاری ایل امان مشرقی با تاکید براینکه، اگر آمار جامع و کاملی نداشته باشیم نمی توانیم تصمیم گیری درستی انجام بدهیم، گفت: اگر آمار حافظان و قاریان را در قالب یک نرم افزار و بانک جامعه داشته باشیم می توانیم در جلسات پیشرو تخصصی تر عمل کنیم.
قاری ایل امان مشرقی با ذکر این مطلب که در چند سال اخیر کارگاه های حفظ قرآن و آموزش صوت و لحن و محافل قرآنی خوبی در سطح استان توسط مرکز اسلامی گلستان با حضور قاریان برجسته کشوری و بین المللی برگزار شده است، افزود: استعدادها و نخبه های قرآنی از دل این کارگاه ها و محافل قرآنی شکوفا می شوند که با کم ترین آموزش، بهترین و بیشترین اثرگذاری را خواهند داشت.
وی همچنین افزود: وقتی در پروش استعدادها و چهره های مستعد کار شود قطعا می توان در زمینه فکری و ذهنی افراد مستعد هم کار کرد که باعث شکوفا شدن و پروش فرهنگی و اخلاقی و قرآنی فرد می شود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر