c_300_250_16777215_10_images_83042.jpg

 

 

گرگان : ترکمن سسی - رئیس مرکز اسلامی گلستان با موسی جرجانی نویسنده و خبرنگار دوران دفاع مقدس دیدار کرد.




به گزارش خبرنگار ترکمن سسی ، حجت الاسلام نورعلی دیلم رئیس مرکز اسلامی گلستان با همراهی علیرضا شابدین معاون فرهنگی و امور اجتماعی این مرکز با استاد موسی جرجانی اندیشمند ترکمن و نویسنده و خبرنگار دوران دفاع مقدس دیدار کردند.

در این دیدار حجت الاسلام دیلم ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و فعالیت های موسی جرجانی خبرنگار دوران جبهه و جنگ و نویسنده کتاب های حوزه دفاع مقدس، گفت: تلاش های این شخصیت برجسته ترکمن شایسته تقدیر است و باید وجود چنین نویسندگان و پژوهشگرانی را قدر بدانیم.
وی با بیان اینکه نوشتارهای نویسندگان حوزه دغاع مقدس برای الگوسازی نسل آینده موثر خواهد بود، افزود: مزیت اصلی ادبیات دفاع مقدس این بوده که مبتنی بر یک اتفاق واقعی است و در ابعاد گوناگون ارتباط عمیقی با مسائل دینی و معنوی دارد.
رئیس مرکز اسلامی گلستان اظهار کرد: با بهره گیری از فرصت‌ها، به جمع آوری خاطرات ایثارگران و خانواده معظم شهدا سرعت دهیم که به تعبیر مقام معظم رهبری این خاطرات ثروت ملی است و نگاه ویژه ای به این موضوع داشته باشیم.

موسی جرجانی نیز در این دیدار ضمن تشکر از حضور حجت الاسلام دیلم و آقای شابدین گفت: به مدت ۶۰ سال است که در عرصه فرهنگی و هنری تلاش می کنم و حاصل این ۶۰ سال، تالیف و نوشتن بیش از ۵۰ عنوان کتاب در مسائل فرهنگی، هنری، دینی و ایثار و شهادت است.
وی گفت: در دوران دفاع مقدس به عنوان مدیر خبر در مرکز گرگان فعالیت می کردم و بر اساس دستور عمل هر ۱۵ روز گروهی برای پوشش خبری از بخش ترکمنی و فارسی به منطقه اعزام می شدیم و حرکت کاروان های رزمندگان استان به جبهه و کمک رسانی و پشتیبانی مردم را فیلمبرداری کرده و برای پخش به مرکز می فرستادم.
موسی جرجانی در خصوص علاقمندی خود به تالیف کتاب در حوزه ایثار و شهادت گفت: من بارها به جبهه رفتم و از رشادت های ایثارگران فیلم و گزارش تهیه کردم. هنوز بعد از گذشت این همه سال صحنه های رشادت و ایثارگری های رزمندگان در برابر چشمانم نقش می بندد. من با دیدن این مشاهدات تصمیم گرفتم برای ماندگاری این ایثار گری ها در این زمینه قلم بزنم.
وی گفت: کتاب های ” نغمه های عاشقان” (سرودهای ترکمنی دوران دفاع مقدس) که کتاب برتر سال دفاع مقدس کشور شد، “ده سال اسارت، ده سال انتظار” (زندگینامه آزاده ترکمن، عبدالحمید سن سبلی) ، “پروانه عشق” (زندگینامه شهید ابوبکر اونق روحانی شهید ترکمن)، ” قزاق ها در ۸ سال دفاع مقدس” (زندگی نامه ۵ شهید قزاق گلستانی)، “پرواز بدون دوتار” (زندگینامه شهید بایرام محمد خیوه ای از گمیشان، “دختر یزدان” (زندگینامه پیرزن دوزینی، خانم آسیه وزیری که در زمان جنگ در جبهه و پشت جبهه برای پشتیبانی از رزمندگان فعال بوده است) از جمله کتاب های چاپ شده من در رابطه با دوران هشت سال دفاع مقدس است و همچنین کتاب های: ” ترکمن ها در ۸ سال دفاع مقدس” ، ” شهیدان بلوچ” ، “۱۰۰ شهید اقوام استان گلستان” ، ” آهنگ جنگ” ، ” شهید ترکمن در دو سوی مرز” ، ” قفس آهنین” (زندگینامه آزاده آق محمد بدراق نژاد)، ” نانوشته های اسیران ترکمن” (زندگی نامه ۵ آزاده ترکمن) و … از جمله کتاب های آماده به چاپ من می باشد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر