c_300_250_16777215_10_images_83068.jpg

 

ترکمن سسی - امام جماعت مسجد امام علی (ع) بندرترکمن، نبی مکرم اسلام را بزرگترین معلم و راهنمای بشریت خواند.

 

محمد ناصر آخوند ایری در گفتگو با خبرنگار ترکمن سسی با اشاره به گذشت قرن ها از پایان حیات دنیوی آخرین پیامبر خدا گفت: دامنه تاثیرات آن حضرت صلی الله علیه و آله وسلم بسیار فراتر از سال های زندگی ایشان می باشد، زیرا تمام تاریخ انسان و تلاش های بشری را در برمی گیرد. حضرت محمد رهبری بی نظیر است. تعالیم ایشان در هر روز با تابش تازه ای می درخشد و به مسلمان جهان در سرتاسر گیتی امید و انگیزه مضاعف می بخشد. بدون شک ایشان  بزرگترین معلم و راهنمای بشریت است.


وی افزود: هنگامی که آن حضرت به پیامبری برانگیخته شد، جزیرة العرب در دریایی از جهل و فساد و تباهی غوطه ور بود. ارزش های انسانی از میان مردم رخت بربسته و منادیان جنگ و غارت بر سرزمین حجاز حکومت می کردند، لذا بیست و سه سال تلاش رسول خدا (ص)، میرات بزرگی از اخلاق، انسانیت، علم، حکمت و عدالت را در میان مسلمانان برجای گذاشت.


آخوند ایری اظهار داشت: مردمی که از علم و دانش بی بهره بودند، در پرتو تعالیم پیامبر به دانش اندوزی رغبت یافتند و شمار زیادی از آنها باخواندن و نوشتن آشنا شدند. قومی که از هیچگونه آثار تمدنی جدی برخوردار نبود، همراه با پیامبر آماده پیمودن راه دراز رشد و تکامل علمی و معنوی شد و بنیاد تمدن اسلامی را پایه گذاری نمود.


وی با اشاره به این که افراد بسیاری در مکتب رسول خدا (ص) با حقایق هستی و جایگاه انسانی خودآشنا گردیده و شماری از پاکترین انسان ها در پرتو اسلام تربیت شدند، تاکید کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) نظامی جدید و الگویی نوین و متعالی از زندگی ارائه داد که در آن همه امور بر محور یگانگی خداوند قرار گرفت. در این آئین، راهکارهای جدیدی درمورد رابطه انسان با خدا، روابط اجتماعی، خانوادگی، سیاسی و اقتصادی ارائه شد. هر یک از اهل مکه که به اسلام می گروید، می دانست که پذیرش دعوت پیامبر، سرآغاز و منشا تحولات مهمی در زندگی فردی و اجتماعی آنان شد.


امام جماعت مسجد امام علی (ع) بندرترکمن افزود: پیامبر از عمق وجود دغدغه هدایت و رستگاری مردم را داشت. حتی در آخرین لحظات زندگی نیز نگرانی از وضعیت آینده مسلمانان و آسیب هایی که امت اسلامی را تهدید می کردند در  بر اندوه آن حضرت می افزود.

آخوند ایری خاطر نشان ساخت: چنین بود که ایشان در زمان رحلت با کوله باری از دغدغه و نگرانی در مورد آینده مسلمانان به معبود خویش پیوست و همه جهان اسلام در در فقدان خویش پریشان ساخت. امروز وظیفه داریم اطاعت از فرامین قرآن کریم را بیش از پیش ترویج بخشیم تا شمار مسلمانان از پیروان ادیان دیگر پیشی گرفته و ندای اسلام به میان همه نسل بشر ساری و جاری گردد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر