c_300_250_16777215_10_images_602756.jpg

 ترکمن سسی : تیم ملی فوتبال در دو بازی گذشته از بازیکنانی در ترکیب اصلی خود سود برد که حضورشان برای طرفداران سورپرایز بزرگی بود.       

یکی از این بازیکنان عزتالله پورقاز بود، مدافع 27 ساله ملوان که در غیاب مدافعان کلیدی و مصدوم ایران  در خط دفاع به میدان رفت و در کنار مرتضی پورعلی گنجی زوج خوبی را تشکیل داد. اما سوای از عملکرد خوب نکته ای که باعث شد نام پورقاز بیشتر در ذهن طرفداران تیم ملی قرار بگیرد، حضور او در چارچوب دروازه مقابل گوام بود چون بعد از اخراج بیرانوند و تمام شدن تعویض های ایران کمتر کسی ریسک ایستادن درون دروازه را به جان می خرید اما مدافع بندرترکمنی بلافاصله اعلام آمادگی کرد و جای بیرانوند را گرفت تا در اولین 20 دقیقه گلریش کلین شیت داشته باشد.

بعد از این نمایش به او لقب آچارفرانسه دادند چون در رختکن هم کارلوس کیروش اولین نفر به سمت او رفت و به خاطر حضورش درون دروازه تشکر کرد. اما آچارفرانسه جدید تیم ملی تا 3 سال قبل تنها فرصت حضور در لیگ دسته اول را پیدا کرده بود و بازیکنی کاملا ناشناس بود.
بچه ای از سیچوال
27 سال پیش در روستای سیچوال در توابع بندر ترکمن به دنیا آمد. همانند همه بندرترکمنیها او هم علاقه خاصی به والیبال و سوارکاری داشت اما فوتبال وسوسه بزرگی بود که او را مجاب کرد تا در تمرینات اتکا شرکت کند. در روزهای حضورش در اتکا و نساجی در پست فوروارد بازی میکرد. اما رفته رفته حمید کللیفرد او را به خط دفاع برد و همین امر باعث شد تا فوتبالیست پخته تری شود. بعد به ایرانجوان بوشهر رفت و با غلام دلگرم 17 هفته صدرنشین لیگ دسته اول بود؛ نکته اینکه بوشهری ها با حضور چنین مدافعی در آن مدت تنها 6 گل خورده بودند تا ساختار تدافعی قدرتمندی داشته باشند.
بعد از آن فصل پورقاز بار دیگر سر از شمال درآورد و اینبار بعد از 10 دقیقه حضور در تستهای ملوان نصرت ایراندوست با او قرارداد دو سالهای بست. قراردادی که برای این بازیکن سبب خیر شد تا او بعد از تنها یک فصل و نیم به یکی از مهره های اصلی تیم ملی تبدیل شود.
سوارکاری حرفهای با اسبهای نجیب
عزت پورقاز مثل همه بندرترکمنی ها در سوارکاری هم تبحر خاصی دارد تا جایی که دوستان و بچه محلهایش از رقابت با او هراس دارد. عزت مثل همه در این شهر صاحب چند رأس اسب های نجیب است که در مسابقات سوارکاری حضور دارند. هرگاه فرصتی پیدا میکند به شهرش برمی گردد و بیشتر زمان خود را با این اسب ها طی میکند. البته او در رشته والیبال هم فعالیت کرد اما نه به صورت حرفه ای.
پرتاب اوت های موشکی
در طول فوتبالش در هر تیمی که بود پرتاب اوت های قدرتمندی داشت و مربیان روی این توانایی او برای رسیدن به پیروزی حساب خاصی بازی می کردند از جمله فیروز کریمی در ملوان که با همین حربه چند گل 3 امتیازی و شیرین به ثمر رساند تا قوی سپید از مهلکه سقوط نجات پیدا کند. هم تیمی های پورقاز لقب پرتاب های موشکی برای اوت دستیهای این بازیکن انتخاب کردند چون هم سرعت دارد هم قدرت

منبع:ورزش 3   

دیدگاه‌ها  

0 #1 محمد 1394-08-28 12:23
موفق باشی عزیز، امیدوارم موفقیتهای بیشتری کسب کنی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر