c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-03-23_22-38-37.jpg

 


گنبدکاووس : ترکمن سسی -  فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته ۹ هزار و ۲۶۱ مسافر و گردشگر نوروزی از جاذبه‌ های طبیعی، تاریخی و اماکن مذهبی این شهرستان دیدن کردند.



مهدی دهرویه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع این تعداد مسافران نوروزی سه هزار و ۳۸۵ نفر از بازارچه مرزی اینچه برون در ناحیه شمالی این شهرستان دیدن کردند.
وی اضافه کرد: در این مدت، هزار و ۴۱۰ نفر از سه تالاب بین المللی "آلماگل، آلاگل و آجی گل"، ۸۷۷ نفر از زیارتگاه و بقعه ملاعلی عطا دانشمند و ۲۹۱ نفر از سد دانشمند هر سه در بخش داشلی برون گنبدکاووس بازدید کردند.
دهرویه ادامه داد: میراث جهانی گنبدقابوس که عنوان بلندترین گنبد تمام آجری جهان را دارد طی ۲ روز نخستین سال جدید هزار و ۳۷۲ نفر بازدید کننده داشت و در این مدت امامزاده یحیی بن زید (ع) این شهرستان نیز میزبان ۷۹۲ مسافر و گردشگر نوروزی بوده است.
به گفته وی، شهر باستانی جرجان، مجموعه سوارکاری، موزه فرش، دیوار دفاعی گرگان و دخمه آق بند از دیگر مکان‌های گردشگری گنبدکاووس است که مسافران و گردشگران نوروزی کمتری از آن دیدن کردند.
فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین گفت: از مجموع مسافران و گردشگران بازدید کننده از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و مذهبی این شهرستان هزار و ۵۱۸ نفر در مراکز اقامتی "موقت، رسمی و مهمانسراها"ی پیش بینی شده اسکان یافتند.
به گزارش ایرنا، شهرستان تاریخی گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت و تنوع اقوام و فرهنگ‌ها واقع در شرق استان گلستان دارای جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی و مذهبی قابل توجه از جمله برج قابوس بن وشمگیر با بیش از هزار سال قدمت و به عنوان بلندترین برج آجری جهان، آستانه امامزاده یحیی بن زید(ع)، سه تالاب بین المللی آلماگل، آجی‌گلی و آلاگل در بخش مرزی داشلی برون، بازارچه و گمرک مرزی، مجموعه سوارکاری، دریاچه مصنوعی و مراتع و دشت‌های سرسبز است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر