c_300_250_16777215_10_images_91058.jpg

 

مراوه تپه : ترکمن سسی - جشنواره نوروزی فرهنگ و اقتصاد روستا امروز پنج شنبه 4 فروردین با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در روستای قوشه سو از توابعه بخش گلیداغ در شهرستان مراوه‌تپه برگزار شد.



به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، سیدمحمد رضا سیدالنگی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان در حاشیه برگزاری این جشنواره نوروزی گفت:
️ یکی از اهداف مهم برگزاری جشنواره ملی نوروزگاه و جشنواره نوروزی فرهنگ و اقتصاد روستا معرفی ظرفیت های گردشگری و معرفی آداب رسوم و فرهنگ به مردم، مسافران و گردشگران نوروزی است. هنرمندان صنایع دستی این شهرستان یکی از ظرفیت های منحصربه‌فرد است که باید توجه ویژه و خاص به این مقوله شود.

لقمان قربانی فرماندار شهرستان مراوه تپه نیز گفت: پتانسیل ها و ظرفیت های بسیار مهمی در تمامی زمینه ها در شهرستان وجود دارد که هم مغفول مانده و هم نیاز به توجه ویژه دارد و هر خانه یک کارخانه نیز در شهرستان در حال برنامه ریزی دقیق هست.


همچنین سیدکمال محب‌حسینی مدیر کل روستایی گفت: توجه به اقتصاد و اشتغال روستاهای کمتر توسعه یافته از سیاست های این دولت است.


وی افزود: ۲۷ جشنواره فرهنگ و اقتصاد روستا درسطح استان گلستان برنامه ریزی شده که در راستای ایجاد شور و نشاط هم استانی ها و همچنین  گردشگران و مسافران نوروزی در حال اجرا است.

گفتنی است بازارچه صنایع دستی با  ۲۴ غرفه با حضور ۶۸ هنرمند و صنعتگر شهرستان مراوه تپه و همچنین ۷ غرفه طبخ غذاهای سنتی و آش و ۳ آلاچیق ترکمن از بخش های این جشنواره بود که به مدت یک روز در حاشیه جشن ملی نوروزگاه دایر شده است.

همچنین اجرای موسیقی سنتی صحرای ترکمن، مسابقه کشتی سنتی گورش، موسیقی آیینی نوای صحرای ترکمن ازجمله برنامه‌های این جشنواره نوروزی بود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر