c_300_250_16777215_10_images_91070.jpg

 


ترکمن سسی : محمدامین قلیچ تقانی - گلفشان قارنی یاریق یکی از مکان های دیدنی گلستان در پنج کیلومتری شمال شرقی روستای سقر تپه در حوزه شهرستان گمیشان قرار دارد.



از شهر آق قلا که به سمت مرز پل و اینچه برون حرکت می کنید، حدود ۲ کیلومتر بعد از میدان اسبدوانی آق قلا در سمت چپ ، در ابتدای جاده ای آسفالته تابلوی ۱۰ کیلومتر تا روستای سقر تپه را نشان‌می دهد. از داخل این روستا عبور می کنید و در انتهای روستا جاده شوسه ای پس از طی مسیر حدود ۵ کیلومتری به قارنی یاریق می رسد.

فضایی دایره وار که دورتر دور آن آب است و وسط آن تپه ای بلند که انگار از انبوه گل درست شده دیده می شود. اطراف نهر آب نیز پرتگاه های بلند با شیب ملایم و گاهی با شیب تند است.

اینجا قارنی یاریق یکی از مکان های دیدنی و گردشگری شهرستان گمیشان است و هر سال بویژه در موسم نوروز مسافران و گردشگران بسیاری از آن دیدن می کنند.

علیرغم طبیعت زیبا و مناظر دیدنی متاسفانه راه دسترسی آسفالته ندارد و حدود ۵ کیلومتر فاصله روستای سقر تپه تا خود قارنی یاریق جاده شوسه است.

آنجا از امکانات رفاهی برای مسافران و گردشگران خبری نیست. در آن مکان تنها یک اتاقک با بلوک سیمانی برپا شده برای سرویس بهداشتی البته فاقد درب و ...

فراهم نمودن حداقل امکانات برای مسافران و گردشگران می تواند به رونق گردشگری در آنجا کمک شایانی بکند.

به هرحال این مکان به لحاظ زیبایی های طبیعی قابلیت جذب گردشگران بسیاری دارد و حیف است متولیان امر به آن بی توجه باشند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر