c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-03-31_14-21-37.jpg

 


ترکمن سسی - رییس اداره حفاظت محيط زيست بندرترکمن گفت: مردم و گردشگران نوروزي با همت و تلاش خود ضمن بهره مندي از مواهب الهي با رعايت اخلاق طبيعت گردي و به كاربستن توصيه هاي زيست محيطي، در حفظ و حراست طبيعت و محيط زيست كوشا باشند.



علی بیانی در گفتگو باخبرنگار صداوسیما افزود: همه ساله با فرارسيدن سيزدهم فروردين ماه به عنوان روز انس با طبيعت، مسافران نوروزي و هم استاني هاي گرامي براي سپري كردن اين روز به طبيعت، دشت و صحرا و تفرجگاه هاي استان مي روند تا از اين موهبت هاي الهي بهره مند شوند.
وي بيان كرد: در اين راستا حفاظت محيط زيست شهرستان در روز 13 فروردين ماه اقدام به توزيع پلاستيك زباله در تفرج گاه ها و مناطق گردشگرپذیر خواهد کرد . بیانی هدف از اين اقدام را پاكسازي طبيعت و جلوگيري از رهاسازي زباله هاي ناشي از حضور مردم و گردشگران در روز طبيعت عنوان كرد و از مردم خواست با توجه به فصل گلدهي گياهان، محل اسكان خود را در اماكني انتخاب كنند كه از پوشش گياهي كمتري برخوردار باشد و از لگدمال كردن گياهان و شكستن سرشاخه هاي درختان خودداري شود.
رییس  حفاظت محيط زيست بندرترکمن تصريح كرد: در زمان حضور در طبيعت، تا حد امكان غذاهاي آماده كه نيازمند پخت مجدد نيست به همراه داشته باشند و در صورت نياز به آتش، در حد امكان از زغال آماده استفاده كنند همچنين از شكستن هرگونه سرشاخه درختان جلوگيري و خاكستر آتش نيز با آب و خاك خاموش شود.
وي گفت: افراد از روشن كردن آتش كنار بوته زارها و درختان خودداري كنند كه در اين شرايط، بهترين كار همراه داشتن گاز پيك نيك است.
بیانی  افزود: گردشگران كيسه مخصوص جمع آوري زباله را همراه خود برده و در پايان روز زباله هاي توليدي را به ايستگاه هاي مستقر تحویل دهند و زباله هاي خود را در ساحل ، جنگل، كنار چشمه هاي آب، دره ها و مناطق كوهستاني رها نكنند.
جلوگيري از شكار و صيد حيات وحش و حمل نكردن هرگونه سلاح، تبر و اره از ديگر توصيه هايي است كه علی بیانی اعلام و تاكيد كرد: لازم است گردشگران به جاي شكار حيوانات و چيدن گل ها و گياهان، از آنها عكس بگيرند و سال ها از ديدن آن عكس لذت ببرند.
وي گفت: مسافران نوروزي به منظور بهره مند شدن از محيط زيستي زيبا، سالم و بانشاط، در پاسداشت طبيعت كوشا باشند و با رعايت توصيه هاي زيست محيطي و بهداشتي با مأموران و كارشناسان حفاظت محيط زيست همكاري كنند.
وي افزود: طبيعت گردان سيزده نوروز در صورت مواجهه با تخلف هايي همچون آلودگي محيط هوا، زباله و پسماندها، شكار حيات وحش و موضوع هايي از اين دست مي توانند با سامانه 1540 تماس بگيرند تا موضوع بسرعت توسط كارشناسان محيط زيست مورد پيگيري و بررسي قرار گيرد.
به گفته وی تیم های گشت محیط بانان شهرستان در منطقه حضور داشته و با هر گونه تخلف احتمالی برخورد قانونی می کنند.

c_300_250_16777215_10_images_93020.jpg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر