c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-04-02_11-15-01.jpg


ترکمن سسی - استاندار گلستان در دیدار با علمای اهل سنت گلستان گفت: وحدت، همدلی و انسجام اقوام در گلستان مثال زدنی است.


به گزارش رابط خبری، علی محمد زنگانه با بیان اینکه، استفاده از ظرفیت تمامی اقوام در مسیر توسعه استان توصیه رئیس جمهور است، افزود:  علما و روحانیون نقش تأثیرگذاری در بین مردم دارند و با راه اندازی میزهای خدمت در مصلی ها باید ارتباط مردم و مسئولان را فراهم کرد.
استاندار گلستان بیان کرد: تحقیقات علمی نشان می دهد که از تزریق واکسن  بیش از ۹۰ درصد در کاهش ابتلا و ۸۰ درصد در کاهش فوتی ها موثر است به همین دلیل علما و روحانیون به عنوان شخصیت های مورد وثوق مردم می توانند آنها را به واکسیناسیون توصیه کنند.
 دکتر زنگانه افزود: روحانیون ترکمن می توانند نقشی تاثیرگذار در مراودات تجاری استان با ترکمنستان داشته باشند و حتی زمینه سرمایه گذاری آنها را در منطقه آزاد اینچه برون فراهم آورند.

حجت الاسلام دیلم رئیس مرکز اسلامی گلستان نیز در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از استاندار گلستان و توجه به اهل سنت در انتصابات استان گفت: اندیشه وحدت، تقریب و زندگی مسالمت آمیز موضوع مهمی است که در آموزه های قرآنی ما وجود دارد و این مهم در اندیشه امامین انقلاب و در سطح کشور و خصوصا استان دیده می شود.


وی افزود: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، گلستان در زمینه وحدت نه فقط برای کشور بلکه برای جهان الگو است و خداوند متعال را شاکریم که این نعمت ارزشمند به برکت وجود آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و وجود روحانیون، موثرین، اندیشمندان و نخبگان تسنن و تشیع به وجود آمده و استمرار و پایداری آن در حال انجام می باشد که سد محکمی در برابر ضد انقلاب و افرادی که دارای عقاید افراطی هستند، می باشد.
رئیس مرکز اسلامی گلستان با تاکید براینکه، ایجاد و تحکیم وحدت و اعتماد سازی وظیفه مسئولان است، افزو: این مهم با همایش و صحبت اتفاق نمی افتد بلکه لازم‌ است در عمل نیز ایجاد شود تا اعتماد سازی صورت بگیرد.
حجت الاسلام دیلم تصریح کرد: در مناطق دور دست و مرزی خدمات مطلوبی ارائه می شود و باید قدردان برکات و نعمات نظام باشیم و هرکس ناشکری کند به دنبال سیاه نمایی است.
وی از استاندار گلستان، تکمیل و توجه به مصلی ها، استفاده از نیروهای بومی در اشغال زایی و توجه به دغدغه مباحث جاده ای را خواستار شد و افزود: در بحث رایزن فرهنگی و سفیر نیز ترکمن صحرا نیروهای مستعدی دارد که اگر اتفاق بیفتد این پیام را می رساند که اهل سنت گلستان مورد توجه نظام هستند.
حجت الاسلام دیلم با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص نگاه به همسایه ها، گفت: نگاه ویژه به منطقه مرزی اینچه برون لازم است تا ضمن استفاده از ظرفیت های منطقه در امر مبادلات و ارتباطات تجاری استان گلستان با ترکمنستان قسمی از تامین معیشت و اقتصاد ترکمن صحرا مرتفع گردد.

آخوند خوجملی امام جمعه نگین شهر نیز در این نشست بر وجود وحدت در گلستان اشاره کرد و گفت: گلستان با دارا بودن علمای روشن، تعامل بین علمای شیعه و سنی، مرکز اسلامی گلستان و نماینده محترم ولی فقیه منادی وحدت، وحدت و تعامل خوبی برخوردار است و به عنوان الگو و اسوه حسنه شناخته می شود.
وی با اشاره به آغاز ماه رمضان بیان کرد: با وجود ستاد استهلال اهل سنت استان، شروع و پایان ماه مبارک رمضان با تعامل و وحدت طلبانه انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه، تامدامی که شکر نعمت و پایداری ایمان باشد خداوند یارویاور خواهد بود، افزود: راز ماندگاری انقلاب و استمرار آن در وجود این ۲ عامل است.
آخوند خوجملی گفت: وحدت و همدلی و پایداری در مقابل دشمنان از نعمت هایی است که باید قدر بدانیم طوری که امروز  ابرقدرت ها سر تعظیم در برابر ما فرود آورده اند.

آخوند میرابی امام جمعه قره تپه بندر ترکمن هم در این جلسه گفت: عالی ترین خدمت، خدمت فرهنگی و اقتصادی است و امروز  مساجد، حوزه های علمیه و مراکز فرهنگی همانند شمشیری در برابر مستکبرین هستند که عاجز مانده اند و نیاز به تقویت دارند.
وی توجه به اعتقادات دینی و اسلامی را مهم برشمرد و گفت: دشمن سعی دارد با بزرگ‌نمایی مشکلات اقتصادی اعتقادات ما را ریشه کن کند و آنقدر ما را به مشکلات اقتصادی و فرهنگی مشغول کرد که اعتقاد را فراموش کردیم.

آخوند امانگلدی حنفی امام جمعه خواجه نفس گمیشان نیز در این جلسه بر لزوم توجه و رسیدگی به شهرستان محروم، مرزی و کم توسعه یافته گمیشان تاکید کرد.
وی، وجود ریزگرد در منطقه و لایروبی رود گرگان در امتداد  خواجه نفس را از مشکلات منطقه بیان کرد و بر توجه و رسیدگی به مصلی ها و مساجدی که در سیل دچار خسارت شدند، تاکید کرد.

آخوند عبدالرحمان کر امام جمعه بندر ترکمن نیز احیای خلیج گرگان، گردشگری جزیره آشوراده و اشتغال زایی را از مشکلات بندر ترکمن اشاره کرد و گفت: یکی از معضلات اصلی شهر بندرترکمن نبود خیابان و راه بند راه آهن بیان کرد و گفت: وجود فقط یک مسیر راه بند قطار مشکلات ترافیکی زیادی را ایجاد می کند که نیاز به بازگشایی مسیرهای دیگر و ایجاد راه بند بر روی ریل قطار دارد.

آخوند ناصر محمد قزل نیز ضمن گرامیداشت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی، گفت: امروز گلستان امن ترین مرز کشور را داراست و از نظر علمی هم در کشورمان جهش عظیمی را شاهد هستیم.
وی همچنین بر توجه به پتانسیل های موجود در هر منطقه از استان تاکید کرد.

آخوند قربان احمدی نیا مدیر مدرسه علوم دینی نورالعدل بندرترکمن نیز در سخنانی بر پرداخت باقی مانده تسهیلات کشاورزان منطقه، رنگ کاری و اصولی کردن سرعت گیرهای موجود در منطقه بندرترکمن و لایروبی رود گرگان برای احیای گرگانرود و بازگشت ماهیان به رودخانه را تاکید و خواستار شد.
 
آخوند عبدالرزاق رهبر امام جمعه آق قلا نیز تامین بودجه برای خدمات فرهنگی در منطقه را احتیاج و ضروری دانست.
وی، توجه و رسیدگی به مساله بهداشت انسان ها و مساجد برای عبادت را مهم برشمرد و گفت: علما میراث نبی مکرم (ص) هستند و باید مسائل فرهنگی منطقه را نگه داشت.

مولوی نعمت اله مشعوف امام جمعه اهل سنت آزادشهر نیز با اشاره به نعمت وحدت در استان گفت: لازم است وحدت، برادری و محبت و انسجام در میان همه اقشار بیشتر باشد.
وی، اتحاد و محبت استان گلستان را سرآمد دانست و افزود: همه یکی هستیم و آیت الله نورمفیدی نماد وحدت و اتحاد منطقه است و لازم است با تحکیم و انسجام بیشتر الگوی واقعی برای کشور و جهان باشیم.

مولوی عبیدالله جمالزایی امام جمعه اهل سنت رضا آباد رامیان نیز ضمن دعوت از استاندار به رضا آباد خواستار توجه و رسیدگی به مشکلات مردم منطقه شد.

حاجی گلدی کر معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گلستان نیز در این نشست ضمن تبریک سال نو و حلول ماه رمضان گفت: احساس امنیت بالایی در گلستان داریم.
وی به توجه و رسیدگی به وضعیت اقتصادی و وجود بیشترین پروژه ها و بازدیدهای ریاست جمهوری را از ترکمن صحرا اشاره کرد گفت: حضور رئیس جمهور در منطقه اینچه برون و بندرترکمن از برکات سفر ریاست محترم جمهوری به استان است.
حاجی گلدی کر با بیان اینکه تصویب منطقه آزاد تجاری اینچه برون منطقه را متحول خواهد کرد، افزود: با رسیدگی و احیای منطقه مرزی اینچه برون و بندرترکمن، این مناطق قطب گردشگری استان خواهند شد.‌
وی همچنین بر احیای خلیج گرگان و توجه و رسیدگی به جاده آق قلا به بندرترکمن را خواستار شد.

c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-04-02_11-15-12.jpg

گزارش از : حاجی رستم جرجانی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر