c_300_250_16777215_10_images_95078.jpg

 


ترکمن سسی - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: گندمکارانی که کشت قراردادی منعقد کردند در صورت تحویل محصول به مراکز خرید تضمینی دولتی، به ازای هر کیلوگرم  ۴۰۰ ریال کرایه حمل دریافت خواهند کرد.  


محمدرضا افشار روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این اداره کل امسال ۹۰ مرکز خرید تضمینی گندم در استان تدارک دیده که به مرور و با گسترش برداشت محصول، دایر می شود .
وی ادامه داد : از زمان آغاز خرید تضمینی گندم در استان تا پنجم خرداد ماه سال جاری بیش از  ۶ هزار و ۳۰۰ تن محصول در ۳۰ مرکز خرید تضمینی دایر شده با قیمت مصوب اعلامی خریداری شده است.
به گفته وی برآورد می شود در سال زراعی جاری حدود ۶۵۰ هزار تُن گندم از سوی کشاورزان استان به مراکز خرید تضمینی تحویل داده شود.
امسال دولت برای خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم ۱۰۵ هزار ریال و ۱۰ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم پرداخت پاداش تصویب کرده است.
کار برداشت گندم در گلستان از مزارع زیر کشت از ابتدای خردادماه آغاز و تا مرداد ادامه می یابد.
مطابق گزارش جهادکشاورزی گلستان، امسال از سطح ۳۷۵ هزار هکتار گندم کشت شده در این استان برآورد برداشت ۹۲۰ هزار تُن محصول می شود .
استان گلستان از نظر کمیت و میزان تولید گندم، رتبه دوم ایران را دارد و این در حالی است که مساحت آن بسیار کمتر از استان‌های دارای ظرفیت کشاورزی همچون فارس و خوزستان است و علاوه بر این به باور برخی کارشناسان در بحث کیفیت مقام اول کشور را دارد زیرا گلوتن موجود در محصول آن بیشتر از سایر نقاط است.
گلوتن؛ پروتئینی است که باعث کش آمدن خمیر و ترد شدن نان با کیفیت بسیار مناسب می‌شود و از این حیث گندم تولیدی در گلستان یکی از بهترین محصولات کیفی ایران است.
سالانه مازاد گندم تولیدی کشاورزان گلستان برای تامین نان به بیش از ۱۰ استان کشور حمل می شود.
گلستان با ۶۶۷ هزار هکتار زمین کشاورزی از قطب های مهم تولید محصولات کشاورزی پاییزه در کشور به شمار می رود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر