c_300_250_16777215_10_images_96089.jpg

 

ترکمن سسی : وحید حاج سعیدی - همه ساله در روز خبرنگار یا به مناسبت های مختلف وقتی مسئولان در جلسه ای با چند خبرنگار مواجه می شوند بلافاصله یاد جایگاه و نقش پر رنگ خبرنگاران در مناسبت های مختلف اجتماعی می افتند.

 

و از ضرورت نقد سازنده در رسانه ها به منظور تعالی و پیشرفت جامعه سخن می رانند و بر این باورند نقد سازنده را که بدون توهین و تخریب باشد به جان می خرند. آنها از خبرنگاران و روزنامه نگاران به عنوان چشمان بینا و گوش های شنوای جامعه یاد می کنند که وظیفه شان آگاهی بخشی و مطالبه گری از مسئولان است.
هر چند رجا واثق داریم که این جملات کلیشه ای نیستند ولی اگر کماکان نقد سازنده را به جان می خرید و از آن به تخریب نیروهای کارآمد شهرستان تعبیر نمی شود به حضورتان عرض شود، شهر آنچنان که شایسته مردم ولایتمدار و انقلابی علی آباد کتول باشد مدیریت نمی شود. نیروهای ناکارامدی که تنها به سبب بومی بودن و یا هم سو بودن با دولت بدون داشتن توانمندی و رزومه در برخی مناصب به خدمت گرفته شده اند، علاوه بر تخریب وجه دولت، نا رضایتی های متعددی در ادارات مختلف به وجود آورده اند. اگر هم جایی شایسته سالاری صورت گرفته، برخی نیروهای دولت قبل هم که همچنان در سمت خود ابقا شده اند، در تخریب نیروهای جدید به جد فعال هستند و نیک می دانید این اتفاق در کدام حوزه ها بیشتر است و اگر صلاح بدانید در آینده در این باب کمی شفاف تر به موضوع اشاره کنیم!
پاسخگونبودن برخی مسئولان در قبال وظایف محوله، توسعه نیافتگی و در جا زدن شهر، وجود پروژه های نیمه کار در شهر، نا رضایتی از آب شهری، قطع آب در ساعات پایانی شب، کمبود نهاده های دامی، کود، سم و بذر، شلوغی صف های نانوایی، اوضاع نا بسمان کمربندی و پیاده و سوار شدن مسافران و ... بخشی از مشکلات ریز و درشت حوزه شهری هستند که رفع برخی از آنها تنها نیاز به مدریت جامع صحیح شهری دارد و در چنین شرایطی استفاده از مدیران غیر بومی توانمند و شایسته، نه تنها ایراد نیست بلکه عین صواب است.
کار تاجایی بیخ پیدا کرده که باید بابت تکمیل یک پل نیمه کاره از حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس پای پل یا مشاهده کلیپ جدیت نماینده در برخورد با معاون وزیر ذوق کنیم در حالی که 9 سال است وعده تکمیل این پروژه گوش همگان را پر کرده است.
و یا باید درایت مسئولان بیمارستان در سم پاشی محوطه و مقابله با مگس های موذی را ارج بنهیم در حالی که بیمارستان به شدت با کمبود پزشک متخصص و تجهیزات و پرستار و ... مواجه است! البته بی انصافی است که به بیانیه شهردار و اعضای شورای شهر در محکومیت مضروب ساختن پاکبان و بازگرداندن وی به کار اشاره نکنیم!
بی تردید هیچ کس منکر برخی اقدامات انجام شده در حوزه شهرستان و روستاهای اطراف، درک شرایط خاص دولت در تامین اعتبارات و شرایط تحریم ها، تلاش برخی نیروهای خدوم و خدمتگزار نیست، ولی آنچه در این اوضاع گرانی ها و شرایط بد اقتصادی زجر آور است، اینکه این خدمات و تلاش ها، لابلای کارشکنی های عمدی و غیر عمدی عده ای، نه تنها به چشم نمی آید، بلکه باعث بی اعتمادی به نظام و حاکمیت نیز شده است.  
ای کاش در انتخاب مدیران شهرستان، تنها و تنها به شایستگی، تجربه، تخصص و تعهد افراد بسنده کنیم و نگران مشارکت و حضور حداکثری اهالی برخی روستا ها و محلات در پای صندوق های رای در آینده نباشیم! چنین باد ...
وحید حاج سعیدی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر