c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-06-20_09-10-44.jpg

 


xترکمن سسی : رئیس پلیس راهور گلستان گفت: روزانه 800 هزار خودرو در سطح جاده های استان در حال تردد هستند.


سرهنگ عباس مهاجر بسطامی در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان با اشاره به اینکه، روزانه 800 هزار خودرو در سطح جاده های استان در حال رفت و آمد و تردد هستند، گفت: افزیش رشد خودرو، حضور مسافران، تراکم جمعیتی بالا و پیوستگی شهر و روستاهای استان در امر سوانح رانندگی و تصادفات بی تاثیر نیست. (تراکم جمعیتی در استان بیش از 90 درصد و در کشور 48 و نیم درصد است).
به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، وی با اشاره به اینکه، عمده عامل تصادفات و ترافیک " انسان، جاده و وسیله نقلیه" می باشد، افزود: بیش از 75 درصد از سوانح رانندگی عامل خطای انسانی است و اگر عامل انسانی را حذف کنیم بسیاری از تصادفات کاهش پیدا می‌کند.

رئیس پلیس راهور گلستان افزود: در سال گذشته تقریبا ۲۱ هزار خودرو و در 2 ماهه اخیر نیز 4 هزار و 70 خودرو به ناوگان خودرویی استان اضافه شده است و 25 هزار و 500 نفر هم در سال گذشته گواهینامه جدید دریافت کرده اند.
سرهنگ مهاجر بسطامی با اشاره به اینکه، بیشتر تصادفات به علت عدم توجه به جلو است، افزود: عدم توجه به جلو در هنگام رانندگی و رعایت نکردن حق تقدم از علل اصلی سوانح راهنمایی و رانندگی است.
وی در ادامه سخنان خود، قانون گریزی موتورسیکلت سواران و نداشتن کلاه ایمنی را عامل مهم سوانح رانندگی موتورسیکلت سواران برشمرد و گفت: لازم است عموم مردم با رعایت قوانین و فرهنگ درست رانندگی با موتور سیکلت، برای قانونمند شدن موتورسواران و جامعه ایمن تلاش کنند و جلوی صدمات ناشی از استفاده نادرست از موتورسیکلت را بگیرند.

رئیس پلیس راهور گلستان در خصوص مدیریت هوشمند کرونا نیز افزود: تردد رانندگان در جاده های استان با تزریق 2 دوز واکسن بلامانع است و رانندگانی که 2 دوز واکسن خود را نزده باشند، اگر متوقف شوند، جریمه یک میلیون تومانی می شوند.
مهاجر بسطامی درخصوص ترخیص خودرو از پارکینگ نیز گفت: صاحبان خودروهایی که به پارکینگ منتقل شده اند می توانند بدون مراجعه حضوری به پلیس راهنمایی و رانندگی، با حضور در نزدیک ترین پلیس + 10 منطقه نسبت به ترخیص خودرو خود در هر کجای کشور که باشد، اقدام کنند.
وی با تاکید براینکه، همه باید پای کار بیایند تا شرایط ترافیک را بهبود بخشیده و تصادفات را کاهش دهیم، اظهار کرد: افراد ظرف یک هفته نسبت به تعویض پلاک خودرو اقدام کرده و رانندگان و مالکان خودرو آخرین اطلاعات خود را در سامانه پلیس ویرایش و به روز کنند. در استان گلستان به ازای هر 3 نفر یک وسیله نقلیه وجود دارد. به ازای هر 10 نفر یک دستگاه موتور سیکلت و به ازای هر 4 نفر یک دستگاه خودرو وجود دارد. خودروهای با خلافی بالای 3 میلیون تومان توقیف و به پارکینگ منتقل می شوند. 60 روز هم فرصت پرداخت جریمه های الصاقی برای جلوگیری از دو برابر شدن، است.

c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-06-20_09-10-44_2.jpg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر