c_300_250_16777215_10_images_10174.jpg

 


گنبدکاووس : ترکمن سسی - امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس با تاکیدبر ضرورت حفظ و تقویت وحدت و همبستگی بین اقوام و مذاهب ساکن ایران گفت: وحدت کلمه که از عوامل اصلی پیروزی انقلاب و رمز ماندگاری آن به شمار می‌رود مهمترین عامل خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان است.


آخوند عبدالباسط نوریزاد روز یکشنبه به مناسبت آغاز هفته وحدت ( ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بنیانگذار جمهوری اسلامی، انقلاب را در سایه وحدت کلمه به پیروزی رساند و همین عامل هم سبب ماندگاری آن در ۴۳ سال گذشته بود.
وی گفت: دشمنان اسلام از قرن‌ها قبل به‌خصوص پس از پیروزی انقلاب همواره به دنبال ایجاد تفرقه بین اقوام و مذاهب اسلامی به شیوه‌های گوناگون بودند که به برکت انقلاب اسلامی و توجه به وحدت کلمه از سوی اقشار مختلف مردم و مسوولان در تحقق اهداف ناکام ماندند.
آخوند نوریزاد با اشاره به حوادث و اغتشاشات اخیر در برخی شهرها افزود: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی تلاش دارند از هر روزنه‌ای به نظام جمهوری اسلامی آسیب بزند که با هوشیاری مردم و مسوولان و همچنین مواضع و بیانات رهبر معظم انقلاب، تیر آنها به سنگ خورد.


اهل سنت ایران در انجام شعائر دینی خود آزاد هستند
امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس همچنین با قدردانی از حمایت‌های حاکمیت و مسوولان ایران از اهل سنت در انجام شعائر دینی گفت: از زمان پیروزی انقلاب تاکنون همه اقوام و مذاهب بالاخص اهل سنت در انجام فرایض و شعائر دینی آزاد هستند و هیچ مشکلی در این خصوص ندارند.
آخوند نوریزاد افزود: احداث مصلی بزرگ اهل سنت گنبدکاووس سبب شد نمازجمعه و برخی آیین‌های ملی و مذهبی که قبلا به صورت پراکنده و در مساجد اقامه می‌شد به صورت متمرکز در این مکان مقدس برگزار شود.
وی، تنها خواسته حاکمیت ایران از اهل سنت را حفظ وحدت و همبستگی و تقویت آن دانست و اضافه کرد: به برکت انقلاب اسلامی وحدت، انسجام و زندگی مسالمت آمیز خوبی بین اقوام و مذاهب ساکن در کشور بالاخص استان گلستان وجود دارد.
آخوند نوریزاد با تاکید برضرورت حفظ وحدت و همبستگی بین اقوام و مذاهب اسلامی تصریح کرد: حفظ وحدت بویژه از سوی جوانان ضروری است و علما و روحانیون باید در راستای جهاد تبیین مدنظر رهبر معظم انقلاب، اهتمام به موضوع وحدت را برای اقشار مختلف مردم و نسل جوان بیان کنند تا به آسانی فریب توطئه دشمنان را نخورند.
وی همچنین ادامه داد: در قرآن و آموزه‌های دینی، به مساله وحدت و اتحاد مسلمانان در مقابله با کفار و دشمنان اسلام تاکید فراوان شده که باید بیشتر مورد توجه و عمل مسلمانان قرار داشته باشد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر