c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-10-11_15-54-18.jpg

 

ترکمن سسی - دبیر کمیته سوارکاری فراکسیون ورزش مجلس : نبود امکانات آزمایش دوپینگ اسب ها در داخل کشور پرهزینه است، حال آنکه می توانیم این امکان را در داخل کشور خود ایجاد نماییم.


سیروس کمی در گفتگوی تلفنی با خبرنگار ترکمن سسی، یکی از مهمترین چالش های برگزاری مسابقات کورس سوارکاری در نقاط مختلف کشور و از جمله منطقه ترکمن صحرا را نبود امکانات آزمایش دوپینگ از اسب های حاضر در رقابت ها و خصوصا اسب های برنده دانست و گفت: ما در بحث آزمایش دوپینگ از اسب ها کماکان به کشور ترکیه وابسته ایم و کلیه آزمایش های مربوطه که هزینه های هنگفتی را نیز به همراه دارد در  خارج از کشور انجام می شود، حال آنکه می توانیم این امکان را در داخل کشور خود ایجاد نماییم.
کمی ضمن اشاره به افتتاح آزمایشگاه ویژه بررسی وضعیت سلامت اسب در آق قلا اظهار داشت: در صورت تامین منابع مالی جهت تجهیز آزمایشگاه به فناوری تست دوپینگ می توانیم به این مهم در داخل بپردازیم که علاوه بر جلوگیری از خروج ارز به مالکان اسب ها این امکان را می دهد که در صورت اعتراض به نتایج آزمایش ها، هزینه کمتری را نسبت به تعرفه های کنونی بپردازند.
دبیر کمیته سوارکاری فراکسیون ورزش سوارکاری مجلس ، ورود کمیسیون تحقیق و تفحص به جریان تخلفات پیش آمده در گذشته با 132 رای مصوب نمایندگان را اقدامی مثبت در این زمینه خواند و گفت: مشخص نیست جرایم نقدی که مالکان به خاطر دوپینگ اسب هایشان می پرداختند صرف چه هزینه هایی شده است. بعلاوه نقدینگی سرسام آور میکروچیپ گذاری هم نیاز به بررسی دارد که این نیز در دستور کار کمیته تحقیق تفحص مجلس قرار گرفته است، لذا امید می رود با ورود جدی نمایندگان مجلس ، بحث میکروچیپ گذاری به متولی آن یعنی وزارت جهاد کشاورزی واگذار شود تا مالکین اسب متحمل هزینه سرسام آور نشوند.
کمی یادآور شد: در این دوره فراکسیون ورزش ورود جدی به صنعت اسب داشته است. به جهت حمایت از این صنعت و رسیدگی به شکایات فراوان جامعه سوارکاری، دبیرخانه کمیته سوارکاری فراکسیون ورزش مجلس با حمایت نمایندگان به ویژه محمد مهدی فروردین( رئیس فراکسیون ورزش مجلس) تشکیل گردید.
سیروس کمی خاطر نشان کرد: نبود پیست های استاندارد نیز یکی دیگر از مشکلات در برگزاری مسابقات کورس اسبدوانی است که مسلما روی سطح کیفی برگزاری مسابقات تاثیر منفی دارد و در بحث رفع نواقص یکی از اولویت های مهم به حساب می آید.

دیدگاه‌ها  

0 #1 ا. جهانیان 1401-09-09 20:59
شهرهای گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن در فصول مختلف میزبان مسابقات اسبدوانی است و اگر فدراسیون سوارکاری واقعا به صنعت اسب و اقتصاد آن اهمیت میده امکانات آزمایش دوپینگ از اسب های حاضر در رقابت ها را فراهم میکنه. چرا باید در طول سال این همه ارز بخاطر این موارد از کشور خارج بشه!!! عاقلانه آن است که در مسیر حمایت از جامعه اسبدوانی و بهره مندی از ظرفیت های اقتصاد این صنعت، هرچه زودتر این مهم را پیگیری و انجام بداند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر