c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-10-19_12-28-48.jpg

 

مراوه تپه : ترکمن سسی - خطیب نمازجمعه روستای چنارلی در شرق گلستان گفت: انسان های ایماندار دنیا را پلی برای گذر موفقیت آمیز بسوی آخرت دانسته و خوشبختی واقعی را در کسب رضایت الله متعال جستجو می کنند.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، رحمانقلی آخوند آدیزاده در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه روستای چنارلی دنیا را محلی برای آزمون و خطای انسان های روی زمین خواند و گفت: یکی از عوامل فتنه در حیات بشر مقدم شمردن خوشی های دنیا بر آخرت می باشد و آنجا که مال و فرزند را مهمتر از فرایض دینی بشماریم، این دو نعمت تبدیل به فتنه و بدبختی انسان خواهند شد. خدای متعال برای دنیا و گنج های درونش ارزشی قائل نشده است و اگر چنانچه مال و متاع دنیوی نزد باریتعالی ارزش و جایگاه داشت، آنها را در اختیار کفار قرار نمی داد.
آخوند آدیزاده یکی از محاسبات قیامت را در رسیدگی به حلال و حرام دانست و افزود: دوست داشتن اولاد نباید باعث نادیده گرفتن فرامین الهی شود، زیرا همان اولاد و زن و فرزند نزد خدای متعال از کسی که تمام عمر سرپرستی شان را کرده، زبان به گلایه خواهند گشود. سال ها تلاش برای جمع آوری ثروت و مال از راه های مشروع و نامشروع بدون مجازات نخواهد ماند. مال و اولاد زینت های دنیا به حساب می آیند و برای همیشه در کنار ما نخواهند بود.
مدرس حوزه علمیه چنارلی اظهار داشت: دلبستگی بیش از حد به امکانات رفاهی و تلاش برای داشتن بهترین ها به هر طریق ممکن، اخلاق را زایل و ایمان را مختل سازد. اگر هدف ذخیره کردن و زیاده انباشتن مال باشد تکبر بر انسان چیره شده و انسانیت معنایش را از دست می دهد. تحمل مصایب دنیوی هر قدر هم که سخت و دشوار باشند، گذرا و فانی هستند، پس آخرت خود را برای چند صباح زندگی در دنیا به تاراج نگذاریم. فرایض را بر جایی آورده و با استمرار بخشیدن به سنت ها به دسته مردم با تقوا و پرهیزگار بپیوندیم. اخلاق نیکو پیشه کنیم و در هر جایگاه و مقام خود را برتر از سایر مردم و خصوصا طبقه ضعیف ندانیم.
آخوند آدیزاده موت را درس عبرتی برای انسان ها توصیف کرد و یادآور شد: چه بسیار انسان ها بودند که خانه مجلل و پول فراوان در اختیار داشتند، لیکن روزی که جسم شان به دلیل مرگ بی جان شد، جز تکه پارچه ای با خودشان نبردند. پایان دنیا را خلاصی از دردها و مشکلات و راحتی برای خود ندانیم، زیرا زندگی حقیقی در سرای ابدی جریان دارد. در جایی که انسان یا به بهشت جاویدان می رسد و در باید در جهنم بسوزد و تاوان عمل پس دهد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر