c_300_250_16777215_10_images_4318439.jpg

 


گرگان ترکمن سسی - معاون فنی مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان از شیوع آنفلوانزای نوع A در استان خبرداد و گفت: رعایت فاصله گذاری و پرهیز از حضور در اماکن شلوغ برای پیشگیری از بیماری ضرورت دارد.


به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی صداقت شامگاه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: آنفلوانزای نوع A در گلستان شیوع یافته و همه سنین را درگیر می کند.
معاون فنی مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به انواع آنفلوانزای نوع A از جمله H1N1 گفت: ویروس آنفلوانزا امسال از اولین ماه پاییز شروع کرد و باعث شد تا زودتر از سال‌های گذشته، درگیر اپیدمی آنفلوانزا شویم.
وی بیان کرد: علائم این بیماری بدن درد، تب، سرفه و علائم گوارشی بوده و شبیه و علائم کرونا است.
صداقت با بیان اینکه کسانی که این علائم را دارند از حضور در محل کار و مدارس خودداری کنند، گفت: رعایت فاصله گذاری تا دو متر و پرهیز از حضور در تجمعات از جمله توصیه ها برای پیشگیری از ابتلای به این بیماری است.
معاون فنی مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان اضافه کرد: گروه های پرخطر مانند مادران باردار، بیماران صعب العلاج، کودکان با بیماری تنفسی و سالمندان تزریق واکسن آنفلوانزا را فراموش نکنند البته برای برخی از گروه ها واکسیناسیون رایگان است.
وی تأکید کرد: دانش آموزان با زدن ماسک، شستن مرتب دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی می‌توانند از شیوع بیماری جلوگیری کنند و مسئولان مدارس باید موضوع تهویه هوا را به‌صورت جدی رعایت کنند.
کد خبر

دیدگاه‌ها  

0 #1 محمدامین شکیبا 1401-08-08 15:58
پاییز فصل آنفلوانزا و سرماخوردگی است بویژه اینکه این فصل با بازگشایی مدارس احتمال شیوه چنین بیماری هایی بسیار است. امید همه شهروندان در این فصل بیشتر مراقب خود و فرزندان باشند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر